معاون فرماندار هندیجان: هر روز وضعیت بدتر می‌شود

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: معاون فرماندار هندیجان گفت: مسئولان رهاسازی آب در رودخانه شهرستان را مدیریت کنند.

امیرعلی توسلی در حاشیه جلسه بررسی مشکل آب شهرستان هندیجان اظهار داشت: تاکنون چندین جلسه در شهرستان و مرکز استان در خصوص رفع معضل کم‌آبی رودخانه هندیجان برگزار شده و حتی فرماندار شهرستان در تهران با معاون وزیر نیرو دیدار داشته اما خروجی خوبی از این اقدامات انجام نگرفته و هر روز وضعیت بدتر می‌شود.

وی افزود: مردم از مسئولان انتظار دارند که حداقل کمی از مشکلات آنها را حل کنند زیرا نمی‌شود با قول‌های بدون عمل با سرنوشت و اقتصاد یک شهرستان و مردم بازی کرد.

معاون فرماندار هندیجان اضافه کرد: در قضیه خشک شدن و کم‌آبی رودخانه هندیجان مردم واقعا مظلوم واقع شده‌اند اما شهرستان‌های بالادست با توجه به عدم مدیریت صحیح آب و ناعادلانه توزیع کردن آن توسط مسئولان امر، هیچ‌گونه ضرری نکرده‌اند.

توسلی خاطرنشان کرد: بستر رودخانه واقعا ناراحت کننده شده و اگر این روند ادامه پیدا کند کشاورزی هندیجان نابود می‌شود، هر چند که امروز هم برای رسیدگی به این وضعیت دیر است اما همچنان امید داریم.

وی گفت: مردم به‌ ویژه قشر کشاورز شهرستان تمام دارایی خود را به امید آب در زمین‌های کشاورزی زیر خاک کرده‌اند، اما با معضل کمی آب رودخانه همه برنامه‌های معیشتی آنها به‌ هم ریخت.

معاون فرماندار هندیجان تصریح کرد: باید وضعیت آب کشاورزی شهرستان حل شود زیرا صبر مردم و کشاورزان تمام شده و وعده‌های مسئولان نیز آنان را نامید کرده است.

توسلی با اشاره به اینکه آب شرب شهرستان نیز از روز گذشته دچار مشکل شده است، تصریح کرد: اگر قرار است آبی از سد کوثر به سوی رودخانه هندیجان رهاسازی شود باید کانال‌های ده‌ملا و شهید رجایی بسته شوند تا کشاورزان ما به حق خودشان برسند.

توسلی اضافه کرد: تمام نگرانی مردم و کشاورزان منطقه این است که آیا از این ۲۰ متر آبی که قرار است در رودخانه رها شود چیزی نصیب هندیجان خواهد شد و یا اینکه باز هم در این خصوص کشاورزان و مردم منطقه پایین دست رودخانه نادیده گرفته می‌شوند؟!

معاون فرماندار هندیجان در پایان با بیان اینکه بیمه هم نمی‌تواند کل خسارات کشاورزان را پرداخت کنند گفت: با توجه به مصوبه استانداری در خصوص رهاسازی آب به رودخانه هندیجان، مسئولان شهرستان‌های بالادست رودخانه باید این وضعیت را مدیریت کنند.

فارس/

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.