امام جمعه موقت هندیجان: خداوند مسلمانان را مکلف کرده به شدت با مستکبرین مبارزه کنند

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: امام جمعه موقت شهرستان هندیجان در خطبه های نماز جمعه گفت: آغاز دهه مبارکه فجر را در پیش رو داریم که این ایام را تبریک و تهنیت عرض می کنم و از مسئولین می خواهم مانند سال های گذشته به معرفی این روزها بپردازند.
حجت الاسلام و المسلمین جعفر بنی سعید امام جمعه موقت شهرستان هندبجان در ادامه افزود: به روح پر فتوح امام راحل و شهداء درود می فرستیم و از مسئولین درخواست عاجزانه دارم چه مسئولین شهرستان و هر ارگان دیگری در حد و توان خود به زنده نگه داشتن این ایام دهه فجر بپردازد.
بنی سعید عنوان کرد: راویان و معلمان و حتی کسانی که این روزها را درک کردند تمام سختی ها و مبارزاتی که در این ایام اتفاق افتاده را برای دانش آموزان تعریف بکنند و شهر را آذین بندی کنند تا این روزها فراموش و کمرنگ نشوند.
خطیب موقت جمعه شهرستان هندیجان بیان کرد: همه ما مسلمانیم و و به بیان بهتر شیعه هستیم و همه ما باید مرجع تقلید داشته باشیم یعنی از یک مجتهد جامع الشرایط تقلید بکنیم.
وی گفت: تقلید این است که هنگام نیاز و مشکل پیدا کردن با یک مسئله شرعی به رساله مجتهد خود مراجعه بکنیم و نا گفته نماند مرجع تقلید ۴۰ الی ۵۰ سال که تمام عمر وی می باشد را زحمت کشیده تا یک رساله را تدوین کند تا ما هنگام مواجه با مشکل شرعی بتوان به آن رجوع کنیم.
خطیب موقت نماز جمعه هندیجان تصریح کرد: مسئله ای مانندخرچنگ که خوردن آن بدون شک حرام می باشد ولی متأسفانه بیشتر افراد این را نمی دانند ، اگر کسی اطلاعی از برخی مسائل ندارد باید تحقیق کند که حرام و حلال چیست با رسائل ، دفتر امام جمعه و یا با یک اسلام شناس در ارتباط باشید تا از روی غفلت دچار مرتکب حرام نشود.
امام جمعه موقت شهرستان هندیجان در ادامه خطبه ها تأکید کرد: همه کم و بیش از روزنامه ها و رسانه های جمعی این خبر شنیده اید که بازتاب گسترده ای داشت و آن پاسخ بسیارکوبنده و به موقع حزب الله به رژیم خون آشام صهیونستی در هفته گذشته بود که خداوند متعال در قرآن کریم آیه ۶۰ سوره انفال فرموده برای مقابله با دشمنان هر چه می توانید نیرو و امکانات و وسایل فراهم کنید تا دشمن خود را بترسانید.
وی اظهار داشت: اسلام به مسلمانان اجازه نمی دهد که همیشه ذلیل و خوار باشند و اسلام این را نمی پذیرد که دشمن هر وقت که بخواهد حمله و مسلمانان را دچار گرفتاری بکند در اصل اگر به آیات قرآن کریم بنگریم خداوند به ما دستور می دهد که یک مسلمان با تمام قوا و قدرت جواب تجاوز دشمن را بدهد و مبادا در برابر تجاوز دشمن سکوت کند،دشمن باید در برابر مسلمانان احساس حقارت و ذلت بکند تا جرأت تجاوز و دست اندازی به خودش ندهد.
بنی سعید در ادامه بیان کرد: رژیم صهیونستی در چند سال گذشته هر وقت که می خو است ،حمله می کرد و کسی در برابر آن نمی ایستاد اما با پاسخ قاطعانه حزب الله اسرائیل را سرکوب و شگفت زده کرد و آنها را وادار به ورود به پناهگاههای خود کردو با کاری که حزب الله انجام داد انصافاً جای تقدیر و تشکر دارد.
امام جمعه موقت شهرستان هندیجان ادامه داد: در توصیه ای که حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای(مدهظله) به حزب الله و حماس و دیگر جنبش های مقاومت برضد رژیم صهیونستی علیه اسرائیل فرموده بودند: شما منتظر غیب و منتظر دیگران نباشید و خودتان اسلحه بدست بگیرید.
جعفر بنی سعید در پایان گفت: حزب الله کاری کرد که اسرائیل متوجه شد زمان حملات و تجاوزات بی پاسخ اسرائیل به پایان رسیده است و فهمیده است که اگر بار دیگر حمله کرد جواب دندان شکنی خواهد گرفت.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.