کنگره ملی “شعر خلیج فارس” به میزبانی بندرهندیجان برگزار می شود

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: فرماندارهندیجان با اشاره به برگزرای کنگره ملی شعر خلیج فارس گفت:برگزاری کنگره ملی شعرخلیج فارس در اردیبهشت‌ماه سال۹۴ در سواحل نیلگون خلیج فارس سبب شناخت ظرفیت‌های بندرهندیجان می‌شود.

جلسه  فعالان شعرو ادبیات شهرستان هندیجان با فرماندار این شهرستان در شامگاه یکشنبه در سالن جلسات فرمانداری برگزارشد.

احمدجعفری نسب در این نشست اظهارداشت:هنرمندان هندیجان دارای ویژگی‌های برجسته‌ای هستند که در صورت توجه می‌توان شاهد ذوق و سلیقه و توانمندی‌های قابل قبولی بود.

وی افزود:بندرهندیجان دارای ۹۵کیلومتری مرز آبی با خلیج فارس است و برگزاری کنگره ملی شعر خلیج فارس در هندیجان کمک بزرگی در گردشگری و شناخت فرهنگ کهن این شهرستان است.

فرماندار هندیجان عنوان کرد:با پیگیری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اعضاء انجمن شعر این اداره دبیرخانه کنگره ملی شعر خلیج فارس تشکیل شده که بیش از ۱۰۰۰هزار اثر شعر از خواهران و برادران از سراسر کشور دریافت شده است.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره شعر خلیج فارس در هندیجان گفت: آثاری که رسیده درسبک‌های آزاد و سپید از استان و سراسر کشور است و پیش بینی می‌شود تا قبل از اردیبهشت سال ۱۳۹۴افزایش نیز داشته باشیم.

فرماندارهندیجان با اشاره به اهمیت برگزاری کنگره ملی شعر خلیج فارس بیان کرد:اعتقاد دارم که لذت شعر به همین است که درکنار دریا شعر خوانده شود چون شاعران طبع ظریف و هنری خاصی دارند.

وی در ادامه افزود:در چندماه گذشته که پیش کنگره شعر خلیج فارس را داشتیم این برنامه با استقبال خوبی مواجه شد.

جعفری نسب با اشاره به وجود برخی مشکلات گفت: قراربود که جشنواره شعر خلیج فارس دی ماه امسال برگزار شود ولی متأسفانه به علت برخی مشکلات برگزار نشدو در اردیبهشت ماه ۱۳۹۴برگزار می‌شود.

فرماندارهندیجان هدف از برگزاری کنگره ملی شعر خلیج فارس در هندیجان را ترویج فرهنگ و اعتلای نام خلیج فارس دانست و گفت:رونق گردشکری واقتصادی، تاریخی و معرفی فرهنگ و هنر در کشور از دیگر اهداف برگزاری کنگره ملی شعر خلیج فارس درهندیجان است.

در ادامه جلسه چند نفر از شاعران خواهر و برادر به برخی مشکلات برای برگزاری کنگره ملی شعر خلیج فارس و اعتبارات مورد نیاز آن اشاره کردند .

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاداسلامی هندیجان نیز در این جلسه از فمانداری و سایر مسئولان استانی و شهرستانی خواست کمک‌های لازم را برای برگزاری جشنواره خلیج فارس داشته باشند.

– تسنیم

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.