لزوم همت مضاعف آموزش و پرورش هندیجان برای کاهش آمار بی‌سوادی

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: رئیس شورای فرهنگ عمومی هندیجان خواستار تعامل مضاعف آموزش و پرورش شهرستان برای کاهش آمار بی‌سوادی در این منطقه شد.

حجت‌الاسلام علی شمیل‌پور در حاشیه جلسه شورای آموزش و پرورش، گفت: سوادآموزی کار بسیار با ارزشی‌ است و همه ما می‌دانیم سواد یاد دادن به افرادی که سن بالایی دارند کار بسیار سختی است.
وی ادامه داد: به همت ریاست اداره آموزش و پرورش و مسئولان و مربیان زحمتکش نهضت، سوادآموزی به بهترین شکل ممکن در سطح شهرستان در حال انجام است که این امر جای تشکر و تقدیر دارد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی هندیجان خطاب به مسئولان نهضت سوادآموزی گفت: کار شما کار مبارکی‌ است و اجر اخروی دارد.
شمیل‌پور با اشاره به اینکه در سال ۵۷ جمعیت بی‌سواد کشور ۳۴ میلیون بود و امروز این تعداد به ۱۴ میلیون بی‌سواد رسیده است عنوان کرد: در همین راستا امام راحل دستور دادند که «ایران را مدرسه کنید» و با پشتکار شهید دکتر باهنر این دستور پیگیری شد.
وی با بیان اینکه امروز نیز شاهد هستیم که افراد بی‌سواد یا وجود ندارند و یا خیلی کم هستند، به آماری از تعداد بی‌سوادان کشورها اشاره داشت و تصریح ادامه داد: در کشور مسلمان مالزی بی‌سواد وجود ندارد، بعد از آن اندونزی کمترین افراد بی‌سواد را دارد.
این روحانی اضافه کرد: با همت مسئولان نهضت سوادآموزی بعد از این دو کشور، ایران باشد و باید طوری عمل کنیم که این رتبه هر چه بیشتر ارتقا یابد.
شمیل‌پور خطاب به مسئولان گفت: باید کار سوادآموزی را با اخلاص ادامه دهید و این نهضت همچنان تا با سواد کردن آخرین فرد بی‌سواد ادامه داشته باشد.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.