آغاز مرمت باغ و کوشک حمیدیه

عصر جنوب: معاون میراث فرهنگی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خوزستان گفت: مرمت باغ و کوشک حمیدیه آغاز شده و پیمانکار کارگاه مرمتی را تجهیز کرده است.

عاطفه رشنویی اظهار کرد: مرمت باغ و کوشک حمیدیه که از یک سال پیش با ممارست میراث فرهنگی خوزستان پیگیری شده، چند هفته پیش به نتیجه رسید و این کارگاه تجهیز شده است.

وی افزود: به‌منظور مرمت این اثر تاریخی بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته‌ شده که برای تأمین آن مشکل خاصی وجود ندارد.

رشنویی با اشاره به محل اختصاص اعتبارات برای مرمت این بنای تاریخی گفت: این بنای تاریخی از محل اعتبارات استانی مرمت می‌شود و در روزهای آینده شاهد فعالیت مرمتی در این بنا خواهیم بود.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خوزستان خاطرنشان کرد: این اثر تاریخی دارای باغ و کوشکی است که تاکنون در اختیار سازمان آب و برق بوده ولی با پیگیری‌های انجام‌ شده این بنا و باغ با تفاهم‌نامه‌ای از سوی سازمان آب و برق به میراث فرهنگی خوزستان تحویل‌ شده است.

وی افزود: این بنای تاریخی در نزدیکی رودخانه کرخه قرار دارد و از منظر و ارزش معماری بسیار زیادی برخوردار است و به این دلیل برای حفظ آن اعتبار ویژه در نظر گرفته‌ شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، اثر تاریخی کوشک حمیدیه در سال ۱۳۸۰ با شماره ثبت ۳۹۸۰ در ردیف آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.