کارگران معترض شهرداری حمیدیه مشکل قرارداد دارند

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: سرپرست شهرداری حمیدیه مشکل اساسی در عدم پرداخت مطالبات کارگران را عدم وجود منابع درآمدی پایدار و وابستگی به واریز مالیات بر ارزش افزوده عنوان کرد.

مهدی ربیعی سرپرست شهرداری حمیدیه در خصوص پرداخت مطالبات کارگران معترض شهرداری حمیدیه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: کارگرانی که روز گذشته نسبت به عدم پرداخت مطالباتشان معترض بودند از کارگران پیمانکاران خدمات شهری، فضای سبز و حراست شهرداری هستند که از خرداد سال ۹۷ به دلیل عدم حضور پیمانکار بدون قرارداد در حال همکاری با شهرداری هستند.

وی افزود: نحوه پرداخت حقوق این کارگران به واسطه حکمی است که از سوی اداره کار صادر می‌شود و چند ماهی هست اداره کار نیز رسیدگی به شکایت آنها را به تعویق انداخته است.

سرپرست شهرداری حمیدیه گفت: آخرین احکام صادره برای این کارگران مربوط به شهریور تا آبان سال ۹۸ بوده که حقوق و مطالبات این احکام به طور کامل و مبلغی به صورت علی الحساب تا صدور احکام جدید پرداخت شده است.

وی ادامه داد: مشکل اساسی در عدم پرداخت مطالبات کارگران، درآمد شهرداری است که به علت عدم وجود منابع درآمدی پایدار و وابستگی شهرداری حمیدیه همانند سایر شهرداری‌های شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر به واریز مالیات بر ارزش افزوده است که متاسفانه با کاهش میزان واریزی پرداخت حقوق و بیمه پرسنل با مشکل مواجه شده است.

مهدی ربیعی تصریح کرد: با پیگیری که از طریق مسؤولان استانی و شهری انجام شد این قول به شهرداری حمیدیه داده شده تا از این ماه میزان مالیات بر ارزش افزوده افزایش یابد تا پرداخت مطالبات پرسنل و کارگردان شهرداری حمیدیه بدون مشکل انجام شود.

منبع
مطالب پیشنهادی