بهره برداری از طرح آبرسانی شهر جنت مکان گتوند

عصر جنوب – asrejonoob.ir: در ششمین روز از هفته دولت طرح آبرسانی به شهر جنت مکان و ۲ روستای چغامله و سله چین در بخش مرکزی شهرستان گتوند به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا مدیر کل آبفار استان خوزستان روز یکشنبه درآیین افتتاح این طرح آبرسانی گفت:برای اجرای این طرح که شامل آبرسانی به شهر جنت مکان و ۲ روستای چغامله و سله چین می باشد ۱۷ میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی و اعتبارات استانی هزینه شده است.
درویشعلی کریمی اظهارداشت: در اجرای این طرح حفر یک حلقه چاه عمیق، تجهیز و اجرای شبکه انتقال،ساخت ۲ منبع هوایی ،شبکه برقرسانی و شبکه داخلی انجام شده است .
وی در ادامه با اشاره به اینکه پارسال یکی از سخترین سالها از لحاظ کمبود اعتبار و همچنین خشکسالی بوده است افزود: با وجود این مشکلات و محدودیت های مالی اداره کل آبفار خوزستان پارسال ۱۱ طرح را اجرا و به بهره برداری رساند.
مدیر کل آبفار خوزستان اجرای ۳۰ طرح بزرگ آبرسانی با سه هزار و ۴۰۰ کیلومتر خط انتقال ۴۰۰ کیلومتر لوله گذاری همچنین ساخت ۳۸ مخزن زمینی و هوایی را از خدمات اداره کل آبفار خوزستان در طول سه سال گذشته عنوان کرد.
فرماندار گتوند نیز در این آیین با تقدیر و تشکر از اداره کل آبفار استان، مدیریت و پرسنل اداره آبفار شهرستان ، شوراها و دهیاران شهرجنت مکان و ۲روستای چغامله و سله چین گفت: با بهره برداری از این طرح مشکلات آب شرب که یکی از دغدغه های اصلی این مناطق بوده است مرتفع شد.
سید مجید صالحی در ادامه افزود:همه افراد با هرگرایش سیاسی باید در جهت خدمت رسانی به مردم به دولت کمک کنند.
مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان گتوند نیز گفت : عملیات اجرایی این طرح از سال ۸۸ آغاز شده و با اجرای این طرح جمعیتی بالغ هشت هزار و ۴۰۰ نفر از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار شدند.
رستم عبدالله پور افزود: با اجرای این طرح یکهزار و ۵۰۷ انشعاب در شهر جنت مکان ، ۱۲۰ انشعاب در روستای چغامله و ۱۰۰انشعاب در روستای سله چین واگذار شد.
زمین تاسیسات آبرسانی این طرح با ۲ هزار و ۷۰۰ متر مربع
از سوی خانواده مرحوم روزعلی غلامزاده از خیرین روستای چغامله اهدا گردید.
شهرستان گتوند با ۷۴ هزار نفر جمعیت در شمال استان خوزستان واقع شده که دارای دو بخش مرکزی و عقیلی و پنج شهرگتوند، سماله ،صالح شهر،ترکالکی، جنت مکان و نیز ۴۵ روستا می باشد.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.