کشف ۵۸۱ سکه مربوط به دوره اشکانیان در گتوند

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: جانشین فرماندهی انتظامی خوزستان گفت: ۵۸۱ سکه مربوط به دوره اشکانیان از افراد سودجو در شهرستان گتوند کشف شد.

سرهنگ محمد صالحی در گفتگو با مهر اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه فردی اقدام به خرید و فروش اشیای عتیقه در شهرستان گتوند می‌کند، موضوع بلافاصله در دستور کار مأموران پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: مأموران پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی، فردی را که اقدام به خرید و فروش اشیای عتیقه می‌کرد، شناسایی و با هماهنگی قضایی در یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر کردند.

جانشین فرماندهی انتظامی خوزستان تصریح کرد: مأموران پلیس آگاهی گتوند در بازرسی از مخفیگاه متهم تعداد ۵۸۱ عدد سکه طلای عتیقه کشف شد.

صالحی عنوان کرد: در این پرونده یک نفر دستگیر شده و پس از تشکیل پرونده به همراه مستندات قانونی راهی مراجع قضایی شد.

وی ادامه داد: طبق اعلام کارشناسان اداره میراث فرهنگی سکه‌های کشف‌شده مربوط به دوره اشکانیان است.

جانشین فرماندهی انتظامی خوزستان بیان کرد: مردم باید نسبت به اشیای باستانی حوزه میراث فرهنگی کشور خود بسیار حساس باشند. از تمامی مردم استان تقاضا دارم در صورت مشاهده هرگونه فعالیت مشکوک و فروش اشیای باستانی و عتیقه، مراتب را سریعا به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

صالحی در پایان هشدار داد: فرماندهی انتظامی خوزستان با جدیت هر چه تمامتر نسبت به برخورد با جرایم حوزه میراث (فروش اشیای عتیقه) اقدام کرده و مجرمان را در چنگال قانون گرفتار می‌کند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.