آبرسانی به ۵ روستای دزفول آغاز شد

عصر جنوب: فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان دزفول از آغاز عملیات آبرسانی به پنج روستای محروم این شهرستان توسط بسیج سازندگی خبر داد.

سرهنگ پاسدار عبدالامیر محتشمی راد گفت: فاز نخست پروژه آبرسانی به ۱۳ روستای مناطق محروم بخش های شهیون و سردشت و دهستان های احمدفداله توسط بسیج سازندگی دزفول همزمان با اربعین حسینی آغاز شد.

وی ادامه داد: در گام نخست پنج مخزن در پنج روستای دره آوینه، عیدی مرده، داس مورت، پلو و چاردران نصب شده و پس از تکمیل این بخش در گام بعدی هشت روستای دیگر آبرسانی می شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان دزفول هدف از اجرای این طرح را کمک به رفع محرومیت از این مناطق عنوان کرد و افزود: عملیات اجرایی ساخت سکو و مخزن آب با تامین اعتبار از سوی سپاه پاسداران از آبان ماه آغاز شده است.

وی گفت: در روستاهای محروم شهرستان دزفول به دلیل صعب العبور بودن، پراکندگی و فقدان جاده مناسب کارهای زیرساختی و خدماتی کمی انجام شده به طوریکه ساکنان برخی روستاها برای تامین آب شرب از چشمه های منطقه ناچار به طی چندین کیلومتر مسیر با پای پیاده هستند.

رییس اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان دزفول، فاصله برخی از این روستاها تا دزفول را بیش از هفت ساعت با ماشین در مناطق کوهستانی و صعب العبور عنوان و ادامه داد: در حالیکه شهر دزفول بیشتر از ۱۵۰ متر از سطح دریا ارتفاع ندارد ، منطقه سالند کوه این شهرستان دو هزار و ۵۶۰ متر از سطح دریا ارتفاع داشته و جزو مناطق صعب العبور بوده که تاکنون به این منطقه آبرسانی نشده است.

محمدرضا رحمتی مهر  خاطرنشان کرد:با اجرای طرح آبرسانی به همت بسیج سازندگی تعداد زیادی از مردم منطقه از نعمت آب شرب بهره مند می شوند.

وی تصریح کرد: این پروژه شامل بهسازی چشمه ها، اجرای خط انتقال و نصب مخزن ذخیره آب است که طی آن ۱۳ مخزن آب با ظرفیت های مختلف از پنجهزار لیتر تا ۱۰ هزار لیتر متناسب با جمعیت منطقه نصب می شود.

وی افزود: آب چشمه های منطقه آزمایش شده و سلامت آب تایید شده است.

بخش های شهیون و سردشت در شمال دزفول از جمله مناطق کوهستانی این شهرستان بوده که برخی روستاهای این مناطق فاقد امکاناتی چون جاده ، آب و زیر ساخت مخابراتی هستند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.