اشد مجازات برای گروگان گیران دزفولی

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دزفول خواستار اشد مجازات برای گروگان گیران یک دندانپزشک شد.

احمد قهرمانی  ضمن تشریح حادثه گروگان گیری یک دندانپزشک در این شهرستان گفت: شامگاه دهم آذرماه سه آدم ربا تحت عنوان مامور اداره اطلاعات دکتر ‘مصطفی فانی’ را سوار بر یکدستگاه خودروی پژو کرده و ربودند.

وی عنوان کرد: خانواده این دندانپزشک در نخستین اقدام گزارشی در خصوص ناپدید شدن وی به دادگستری ارائه کرده و موضوع تحت بررسی قرار گرفت.

قهرمانی هدف گروگان گیران را اخذ پول عنوان کرد گفت:گروگان گیران پس از چند روز در قبال آزادی این دندانپزشک تعداد ۶۰۰ سکه طلا از خانواده وی مطالبه کردند.

دادستان عمومی و انقلاب دزفول در ادامه تصریح کرد:در تحقیقات گسترده ای که توسط نیروهای امنیتی و سربازان امام زمان (عج) انجام شد محل اختفای آدم ربایان در کوههای الوار گرمسیری در شمال خوزستان شناسایی شده و نیروهای امنیتی در یک عملیات پلیسی طاقت فرسا در کوههای سخت گذر منطقه برای نجات این پزشک وارد عمل شدند.

قهرمانی گفت:به منظور دستگیری آدم ربایان و در اقدامی پلیسی امنیتی سکه های مطالبه شده از سوی آنان تهیه گردید اما آدم ربایان در لحظه تحویل سکه ها متوجه حضور نیروهای امنیتی شده و اقدام به فرار کردند.

وی با اشاره به دستگیری یک نفر در این خصوص که به عنوان رابط گروگان گیران عمل کرده و از شهر برای همدستانش آذوقه تهیه می کرد گفت:این فرد با هویت ( ع – م ) دستگیر شده و تلاش برای دستگیری دو متهم فراری ادامه دارد.

دادستان عمومی و انقلاب دزفول گفت:دندانپزشک دزفولی به مدت هشت روز در غاری در کوههای الوار گرمسیری دست و پا بسته محبوس شده و دچار صدمات جسمی جزیی نیز شده است.

وی خواستار اشد مجازات برای آدم ربایان شد و گفت:با توجه به اینکه گروگان گیران از سلاح سرد استفاده کرده و دست و پای دندانپزشک را در شرایط سختی بسته بودند از نظر قانونی شرایط لازم برای اشد مجازات را دارند.

قهرمانی با بیان اینکه احتمال دارد افراد دیگری نیز بصورت غیر مستقیم در این حادثه دخیل باشند اظهار کرد:از آنجا که انتشار عکس و فیلم متهم دستگیر شده قبل از اثبات جرم غیر قانونی است لذا امکان معرفی فرد دستگیر شده به مردم نبوده اما به منظور رفع نگرانی از مردم با پیشنهاد نیروهای امنیتی دندانپزشک مذکور در شهر گردانده شد تا مردم دلگرم شوند.

وی علت طولانی شدن کشف محل اختفای آدم ربایان را نهایت دقت و اقدامات پلیسی و امنیتی برای حفظ سلامت فرد به گروگان گرفته شده عنوان کرد.

دادستان دزفول هویت دو آدم ربای فراری را الف – م و ح – م عنوان نمود و ابراز امیدواری کرد با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) و نیروهای امنیتی و انتظامی این افراد بزودی دستگیر شده و به اشد مجازات خواهند رسید.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.