برداشت انواع مرکبات از باغ های دزفول آغاز شد

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: مدیر جهاد کشاورزی دزفول گفت: برداشت انواع مرکبات از جمله پرتقال از باغ های این شهرستان آغاز شده است.

احمد زارعی سطح باغ های مرکبات دزفول را پنج هزار هکتار عنوان کرد و گفت: به طور متوسط از سطح هر هکتار باغ مرکبات در دزفول ۱۵ تن محصول برداشت می شود.

وی پیش بینی کرد در سال زراعی جاری بالغ بر ۷۵ هزار تن انواع مرکبات از باغ های دزفول برداشت و به بازار سراسر کشور و نیز خارج از کشور صادر شود.

کارشناس مسوول باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی دزفول نیز مرکبات تولید دزفول را به دلیل عدم مصرف سموم شیمیایی از جمله محصولات سالم و عاری از مواد شیمیایی معرفی کرد و گفت:مرکبات تولید دزفول از جمله محصولات ارگانیک بوده که در بازار کشور از نظر کیفیت معروف است.

غلامرضا مه لقا  با بیان اینکه برداشت محصولاتی چون لیمو شیرین از اواسط مهرماه در دزفول آغاز شده و همچنان ادامه دارد افزود: برداشت محصول پرتقال نیز که از چند روز پیش در منطقه شمال خوزستان آغاز شده تا اواخر امسال ادامه دارد.

۲۰ نوع مرکبات در دزفول تولید می شود.

پرتقال، نارنگی، نارنج، لیمو شیرین، لمون، گریپ فروت، لیمو شیرین و لیمو ترش از جمله مرکبات دزفول است که در بین آنها پرتقال دزفول به خاطر کیفیت بالا معروف است.

بخشی از محصول مرکبات دزفول علاوه بر بازار مصرف داخل به کشورهای حوزه خلیج فارس نیز صادر می شود.

سالانه بالغ بر دو میلیون تن انواع محصولات زراعی و باغی در دزفول تولید می شود.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.