تحقیقات برای یافتن علت رشد بی رویه جلبک های آبی در رودخانه دز انجام می شود/ طرح های سدسازی بر روی رودخانه دز باید کارشناسی شود

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون کشاورزی گفت:طرح های سدسازی بر روی رودخانه دز باید به صورت کارشناسی اجرا گردد تا در آینده مشکلی برای رودخانه دز ایجاد نشود.
عباس پاپی زاده  به نشست اخیر با رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با محوریت رودخانه دز اشاره کرد و گفت: در این نشست بر انجام کار کارشناسی بر روی طرح های سد سازی در مناطق بالادست رودخانه دز تاکید شد.

وی با اشاره به موضوع انتقال آب از سرشاخه های رودخانه دز و نتایج منفی این اقدام تصریح کرد: از سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان دستگاه حاکمیتی انتظار می رود در این رابطه وارد عمل شده و جلوی طرح های غیر کارشناسی بر روی رودخانه دز را بگیرد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اظهار تاسف از اجرای طرح های غیر کارشناسی بر روی رودخانه دز در مناطق بالادست اظهار داشت: هر اقدام غیر کارشناسی بر روی رودخانه دز خسارت جبران ناپذیری به محیط زیست وارد می کند.

وی عنوان کرد: در دیدار با معصومه ابتکار همچنین موضوع رشد بی رویه جلبک های سبز در رودخانه دز مطرح و مقرر شد مطالعاتی برای یافتن علت بروز این مشکل و جلوگیری از رشد بی رویه جلبک های آبی در رودخانه دز انجام شود.

پاپی زاده اظهار داشت: جلبک های سبز حیات رودخانه دز را تهدید کرده و مشکلات زیست محیطی بسیاری برای این رودخانه به عنوان شاهرگ اقتصادی شمال خوزستان بوجود آورده است.

وی همچنین از موافقت سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص نصب دو دستگاه سنجش آلودگی هوا در نقاط پر تردد دزفول خبر داد و افزود: خانم ابتکار برای تامین اعتبار نصب این دستگاه ها قول مساعد داد.

رودخانه دز به عنوان یکی از رودخانه های پر آب کشور نقش کلیدی و حساسی در اقتصاد منطقه به ویژه توسعه کشاورزی و تامین آب شرب و گردشگری دارد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.