مسکن مهر دزفول فاقد زیر ساخت های اولیه

عصر جنوب: ساکنان واحدهای مسکن مهر دزفول در سایت مهر شهر از ضعف زیر ساخت ها و مشکلات پیش آمده ناشی از بی توجهی برخی دستگاههای اجرایی در رنج بوده و خواستار توجه مسئولان می باشند.
به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی واحد های طرح مسکن مهر دزفول که پس از گذشت چند سال به متقاضیان واگذار شده اکنون نیازمند تامین زیر ساخت هاست.

اجرای پروژه مسکن مهر دزفول در کوی مهر شهر با دو هزار و ۳۱۲ واحد از سال ۱۳۸۹ آغاز و با بروز مشکلات ناشی از تورم و افزایش قیمت مصالح با افزایش سهم آورده متقاضیان همراه بوده و تحویل واحدهای مسکونی را به تاخیر انداخت.

به گفته ساکنان کوی مهر شهر پس از توقف حدود یکساله در روند احداث واحدهای مسکونی ، سرانجام در سال ۹۲ تعدادی از واحدها آماده و به متقاضیان واگذار شد و در سال ۹۳ نیز با تلاش اتحادیه واحدهای نیمه کاره تکمیل و تاکنون یک هزار و ۸۶۶ واحد در کوی مهر شهر به متقاضیان تحویل گردید.

به گفته آنان اکثر متقاضیانی که موفق به دریافت مسکن خود در سایت مهر شهر شده اند در حالی در این واحدهای مسکونی سکونت کرده اند که سایت مهر شهر از امکانات زیربنایی ،محوطه سازی و بهداشتی لازم برخوردار نیست.

رییس اتحادیه مسکن مهر دزفول در این خصوص گفت:بیش از ۷۰ درصد واحدهای مسکونی این طرح تاکنون تکمیل و به اعضا واگذار شده و واحدهای باقیمانده نیز با پیشرفت ۹۸ درصدی در حال اتمام است.

‘ عبدالرحیم طهرانی نژاد’ گفت:تعدیل سه باره وزارت راه و شهرسازی ،تورم فوق العاده در بخش ساختمانی ،عدم مساعدت دولت در افزایش میزان تسهیلات بانکی و عدم ایفای تعهدات دولت در اعطای خدمات روبنایی همچنین ناتوانی پیمانکاران قبلی مشکلات فراوانی برای اعضا به وجود آورد که با همت مدیران تعاونی ها و همراهی مردم عملیات روبه اتمام است.

طهرانی نژاد اظهار کرد:تغییر دولت و سیاست های بخش مسکن نیز موجب بروز مشکلات جدیدی در این بخش شده است.

وی عمده ترین مشکل کوی مهر شهر دزفول را عدم اجرای طرح آب و فاضلاب و نیز شبکه مخابرات دانست و گفت:با وجود اینکه از سه سال گذشته هزینه اشتراک تلفن ثابت و آب و فاضلاب پرداخت شده هنوز این طرح ها اجرا نشده و ساکنان این منطقه از داشتن تلفن ثابت نیز بی بهره اند.

رییس اتحادیه مسکن مهر دزفول با اشاره به اینکه مسوولان مربوطه مشکل عدم اعتبار را دلیل عدم اجرای این طرح ها عنوان می کنند افزود:با وجود اینکه هزینه آسفالت محوطه ۳۴۰ واحد از طریق وزراتخانه مربوطه تامین شده به دلیل عدم اجرای شبکه کابل زیرزمینی از سوی مخابرات ، امکان آسفالت خیابانهای این منطقه وجود ندارد و ساکنان این منطقه در ایام بارانی با مشکل مواجه هستند.

وی تامین اعتبار جهت اجرای عملیات روسازی و آسفالت معابر داخلی سایت ها ،تسریع در بهره برداری از مجموعه های تجاری توسط اداره کل راه و شهرسازی خوزستان،تامین روشنایی معابر داخلی و تامین کنتورهای برق واحدهای باقیمانده ،تسریع در راه اندازی تلمبه خانه فاضلاب و فضای سبز را از دیگر مشکلات کوی مهر شهر دزفول عنوان کرد.

طهرانی نژاد گفت:ظرف یک ماه آینده نیز تعداد ۲۵۶ واحد مسکن مهر در مهر شهر دزفول به متقاضیان واگذار و تعداد واحدهای تحویل داده شده در این سایت به یک هزارو ۹۷۶ واحد خواهد رسید.

‘حبیب اله آصفی’ فرماندار ویژه دزفول نیز در این خصوص گفت:تاکنون نشست های مختلفی در وزارتخانه برای حل مشکلات مهر شهر دزفول برگزار شده که امیدواریم با پیگیری انجام شده بزودی مشکلات این منطقه رفع شود.

تعداد کل واحدهای مسکن مهر شهر دزفول دو هزارو ۳۱۲ واحد می باشد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.