عرضه قلیان در پارک های دزفول ممنوع می شود

عصر جنوب: رییس مرکز بهداشت دزفول نسبت به گسترش روز افزون استعمال قلیان در بوستان های شهری هشدار داد و گفت: این پدیده زشت موجب شده تا خانواده ها تمایل کمتری به حضور در پارک ها و بوستان های شهری داشته باشند.
بیتا چاییده در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان دزفول افزود:به رغم ممنوعیت استعمال قلیان و سیگار در اماکن عمومی به دلیل عدم کنترل جدی این پدیده زشت در اماکن عمومی و بوستان های شهری رو به افزایش است.

وی با اشاره با گله مندی مکرر خانواده ها نسبت به استعمال قلیان در بوستان های شهری افزود:از شهرداری انتظار می رود بر غرفه های عرضه مواد غذایی در بوستان های شهری به منظور جلوگیری از عرضه سیگار و قلیان نظارت بیشتری داشته باشد.

رییس گروه بهداشت محیط دزفول نیز در این نشست از فعالیت ۱۳ مرکز عمده توزیع دخانیات فاقد پروانه فعالیت در سطح شهر دزفول خبر داد و گفت:به منظور جلوگیری از گسترش

استعمال دخانیات در جامعه باید نظارت بیشتری بر واحدهای عرضه کننده صورت گیرد.

‘ علی افشه ‘ همچنین گفت:دو قهوه خانه که اقدام به عرضه قلیان می نمایند هر یک سه بار تعطیل شده اما هر بار به دلایلی فک پلمب شده و مجددا به فعالیت خود ادامه می دهند.

وی عمده مشتریان این قهوه خانه ها را جوانان ذکر کرد و افزود:طبق قانون عرضه قلیان در قهوه خانه ها ممنوع بوده و باید از فعالیت این قهوه خانه ها جلوگیری شود.

افشه در ادامه از پاکسازی بازار دزفول از تبلیغات غیر قانونی در رابطه با عرضه قلیان و دخانیات نیز خبر داد.

در نشست شورای سلامت و بهداشت غذایی دزفول مصوب گردید ضمن فرهنگ سازی در رابطه با مضرات استعمال قلیان ، از ورود قلیان به پارک ها و بوستان ها جلوگیری شده و در این رابطه برخورد لازم صورت گیرد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.