افزایش صادرات محصولات کشاورزی از دزفول به روسیه

عصر جنوب: نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون کشاورزی از فراهم شدن زیر ساخت لازم برای احداث پایانه صادرات محصولات کشاورزی دزفول در راستای افزایش حجم صادرات به کشور روسیه خبر داد.
عباس پاپی زاده اظهار کرد: زیر ساخت لازم برای توسعه صادرات محصولات کشاورزی دزفول به روسیه فراهم شده و تلاش می شود تا طبق برنامه صادرات محصولات کشاورزی منطقه شمال خوزستان با شتاب بیشتری انجام شود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی افزود: در سفر اخیر وزیر جهاد کشاورزی و هیات همراه به کشور روسیه پیرامون افزایش حجم صادرات کشاورزی ایران به این کشور و نیز رفع موانع صادرات از جمله مشکل گمرک ،قرنطینه و استانداردسازی کیفیت محصولات کشاورزی بحث و تبادل نظر شد.

وی استانداردسازی تولید محصولات کشاورزی را لازمه توسعه صادرات دانست و تصریح کرد: با توجه به اینکه محصولات کشاورزی از نظر میزان مصرف سموم و کود شیمیایی مورد آزمایش قرار می گیرد لذا برای ورود به بازار جهانی و رقابت با سایر کشورها تولید محصول سالم ضروری است.

پاپی زاده افزود: از آنجا که دیگر کشورها تلاش می کنند تا سهمی از بازار مصرف کشور روسیه را به خود اختصاص دهند کشاورزان و تولید کنندگان باید نسبت به رعایت استاندارهای جهانی در تولیدات خود دقت کنند.

وی در پایان اظهار کرد:در این سفر از ۶۰ نفر از تجار فعال و سرمایه گذاران روسیه دعوت شد به ایران سفر کنند و در جریان ظرفیت های ایران در تولید محصولات کشاورزی قرار گیرند همچنین مقرر شد مرکز بارانداز محصولات کشاورزی ایران در مسکو راه اندازی شود.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.