با تورهای گردشگری غیرمجاز در دزفول برخورد قانونی می‌شود

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و ‌گردشگری دزفول گفت: با تورهای گردشگری غیرمجاز در این شهرستان، برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

حجت اله آریایی نیا اظهار کرد: در راستای سامان‌دهی گشت‌ها و گروه‌های غیرمجاز گردشگری خوزستان و آگاه‌سازی عموم مردم طی روزهای اخیر نشستی در خصوص تورهای غیرمجاز با حضور مسئولان استانی برگزار و دستور قضائی برای هماهنگی امور صادر شد.

وی افزود: در این جلسه مصوب شد اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان در راستای وظایف قانونی، فهرست دفاتر و شرکت‌های حقیقی و حقوقی دارای مجوز فعالیت بند (ب) را از راه فضای مجازی و غیرمجازی به اطلاع عموم مردم برساند. همچنین این اداره‎کل مکلف شد؛ فهرست این دفاتر و شرکت‌ها را به اداره‎کل حمل‎ونقل و پایانه‌های استان و فرماندهی پلیس راهور استان در راستای نظارت قانونی اعلام و افراد حقیقی و حقوقی‎ای که بدون مجوز به برگزاری گشت اقدام می‌نمایند را شناسایی و برای تعقیب قانونی به مراجع قضائی معرفی کند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دزفول عنوان کرد: بدون شک پلیس فتا نیز در فضای مجازی افرادی را که اقدام به برگزاری تور غیرمجاز می‌کنند شناسایی می‌کند.

آریایی نیا ساماندهی گشت‌های غیرمجاز را گامی در راستای توسعه گردشگری شهرستان و استان دانست و گفت: حادثه چال‎کندی دزفول نمونه و مصداقی برای عواقبی است که گشت‌های غیرمجاز ممکن است با آن‎ روبرو شوند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دزفول با تاکید بر لزوم صدور حکم قضائی برای گشت‌های غیرمجاز، گفت: با توجه به گستردگی و توسعه تورگردانی، حکم قضائی به منظور جلوگیری از خروج گشت‌های غیرمجاز توسط پلیس راه و اداره حمل و نقل از اهمیت بسیار والایی برخوردار است.

آریایی نیا، هدف از ساماندهی تورهای غیرمجاز را جلوگیری از سفر مردم ندانست و اضافه کرد: با توجه به نزدیکی به ایام نوروز و افزایش تورهای گردشگری، اداره میراث فرهنگی علاوه بر اینکه فعالیت‌های آژانس‌های گردشگری دارای مجوز شهرستان را در راستای بهبود گردشگری رصد خواهد کرد با تمام توان با تورهای گردشگری غیرمجاز از طریق قانونی برخورد خواهد کرد.

وی تصریح کرد: ضمن اینکه اداره میراث فرهنگی دزفول در طول سال ۹۷ چندین گروه گردشگری را که به صورت غیرمجاز قصد برپایی تور داشتند، شناسایی و مانع اجرای این تورها شد.

آریایی نیا در پایان از مردم تقاضا کرد برای امنیت و حفظ سلامت و آرامش خود قبل از حضور در هر تور گردشگری ابتدا از قانونی بودن آن اطمینان حاصل کنند.

مطالب پیشنهادی