۱۰ درصد سرقت‌های خوزستان مربوط به دزفول است

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: قائم‌مقام رئیس کل دادگستری خوزستان با بیان اینکه ۱۰ درصد سرقت‌های خوزستان مربوط  به دزفول است، گفت: دادستان باید برخورد جدی و قاطع با مجرمان حرفه‌ای داشته باشد.

سید روح‌الله طباطبایی پیش از ظهر امروز چهارشنبه در آئین تودیع و معارفه دادستان‌های سابق و جدید دزفول در سالن شیخ انصاری دانشگاه آزاد اظهار کرد:استقلال در لوایح و تصمیمات قضایی ضروری است و این استقلال منافاتی با همکاری و همدلی با سایر دستگاه‌ها ندارد.

وی، پیگیری حقوق عامه را یکی از مهم‌ترین وظایف دادستان و دستگاه قضایی برشمرد و افزود: این مطالبه عمومی مردم در سال‌های اخیر بیشتر مورد توجه قرار گرفته است که در رسانه‌ها و مطبوعات شاهد حضور چشمگیر مقامات قضایی در این مقوله بوده‌ایم.

قائم‌مقام رئیس کل دادگستری خوزستان، برخورد با مجرمان در کنار حفظ حقوق شهروندی، هدایت و نظارت بر ضابطان قضایی، تصمیم سازی و راهنمایی حقوقی در شورای تأمین را از وظایف دادستان برشمرد و گفت: در دسترس بودن و دفاع از حقوق مردم، تعقیب مجرمان، نظارت بر اجرای قوانین و احکام و اعتراض به نحوه اجرای حکم و نگهداری از اموال افرادی که توانایی حفظ آن را ندارند از دیگر وظایف دادستان است.

طباطبایی با بین اینکه انجام این وظایف سنگین بدون همکاری سایر دستگاه‌ها ممکن نیست، افزود: طبق سیاست‌های دادگستری باید با افرادی که عادت به جرم ندارند و زمینه اصلاح و پشیمانی آنها وجود دارد با ملایمت و مساعدت برخورد شود ولی در برخورد با مجرمان سابقه‌دار نباید هیچ ترحمی صورت گیرد.

وی گفت: پدیده سرقت جرم نخست شهرستان‌ها بوده و قرار است ستادی برای مقابله با این جرم تشکیل و برخوردی قاطع با این بزهکاران شود.

قائم‌مقام رئیس کل دادگستری استان خوزستان گفت: سارقان از هیچ مساعدتی برخوردار نیستند و به آنها مرخصی هم داده نمی‌شود.

طباطبایی افزود: پیشگیری از جرم وظیفه قوه قضاییه است که باید با همکاری سایر دستگاه‌ها محقق شود تا ارتکاب جرم کاهش یابد.

 

مطالب پیشنهادی