ریزش دیواره خاکی پروژه «برج کاووس» دزفول

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: مدیر و سرمایه گذار پروژه «برج طاووس» دزفول گفت: قسمتی از دیواره پروژه در قسمت شمالی ورودی علی‌کله که خاکی است با وزش باد و باران معمولاً ریزش می‌کند؛ این قسمت، دیواره اصلی پروژه نیست.

رحمان صدرایی در رابطه با ریزش دیوار پروژه برج طاووس اظهار کرد: قسمتی از دیوار پروژه در قسمت شمالی ورودی علی‌کله که خاکی است با وزش باد و باران معمولاً ریزش می‌کند؛ این بخش، دیواره اصلی پروژه نیست.

وی بابیان اینکه دیوار اصلی پروژه چنانچه ریزش کند خطرناک است و چندین میلیارد تومان خسارت به دنبال دارد، افزود: ریزش دیوار اصلی ممکن است سبب قطع لوله‌های گاز شهری و پایین آوردن میدان اصلی شهر شود؛ سالانه در این خصوص به شهرداری مبنی بر اینکه ریزش دیوار حتی می‌تواند آسیب جانی داشته باشد، گزارش داده‌ایم.

مدیر و سرمایه‌گذار پروژه برج طاووس با رد ادعای رها شدن پروژه، گفت: به دادستان نیز اطلاع دادیم که شهرداری قراردادش را با ما فسخ کرده و جلوی کار ماشین‌آلات ما را گرفته است.

صدرایی افزود: شهرداری در پاسخ به دادستان، دلیل فسخ قرارداد را نداشتن پروانه و ضمانت نامه عنوان کرد و اینکه پروژه پیشرفت فیزیکی ندارد.

وی عنوان کرد: با رأی دادگاه، هر سه دلیل موضوعیت ندارند و شهرداری و شورای شهر مقصر توقف پروژه هستند و شهرداری باید ۱۰۰ میلیارد تومان خسارت دهد.

صدرایی با بیان اینکه در قرارداد بین ما و شهرداری وظیفه ما ساخت، طراحی و تحویل پروژه و وظیفه شهرداری دادن پروانه، زمین و پایان کار است، بیان کرد: سهم شهرداری از پروژه ۱۵ درصد است؛ شهرداری از مجری پروژه درخواست ضمانت‌نامه کرده درحالی‌که مدیر پروژه ۱۱ میلیارد از شهرداری طلب دارد و دادگاه از شهرداری خواست ۵ میلیارد تومان از طلب را به‌عنوان ضمانت برداشت کند.

به گزارش خبرگزاری فارس، پروژه برج طاووس یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های بخش خصوصی است که مجری آن مبلغ یک هزارو ۵۰۰ میلیارد تومان به آن اختصاص داده است؛ احداث بیمارستان، هتل ۵ ستاره، شهربازی، سالن اجلاس، سینی سنتر بخشی از امکاناتی است که در این پروژه پیش‌بینی‌شده است.

مطالب پیشنهادی