سرمایه گذاران هندی در دزفول

 عصر جنوب – asrejonoob.ir: سفیر هندوستان گفت: با دیدن ظرفیت های بی شمار دزفول، یقین حاصل کردم که ایران و هندوستان می توانند شرکای اقتصادی بهتری برای هم باشند.

به گزارش عصر جنوب، سوراب کومار شامگاه دوشنبه در دیدار با شهردار دزفول و برخی اعضای شورای شهر اظهار کرد دزفول شهر زیبایی است که با دیدن آثارتاریخی آن لذت بردیم. دزفول پیشینه تاریخی زیادی دارد و در جنگ با عراق نیز نقش بزرگی ایفا کرده است.

وی با بیان اینکه ایران جاذبه ها و شهرهای گردشگری بسیار زیادی دارد، تصریح کرد: با توجه به وجود آثار و مکان های تاریخی و فرهنگی متعدد در خوزستان و با توجه به اینکه تمدن عیلام در خوزستان شکل گرفت به همین دلیل ما خوزستان و به ویژه دزفول را مقصد گردشگری خود قرار دادیم.

سفیر هندوستان در ایران با بیان اینکه اقتصاد هندوستان نیز همانند دزفول بر پایه کشاورزی است، ادامه داد: ایران و به ویژه خوزستان می تواند شریک اقتصادی خوبی برای هندوستان باشد به این صورت که محصولات منحصر به فردی که در هند و خوزستان تولید می شود به یکدیگر صادر شوند و یا دانش و تجربه این دو کشور به یکدیگر منتقل شود.

کومار، صنعت گردشگری را برای هندوستان بسیار پراهمیت دانست و افزود: پیشنهاد شهردار دزفول مبنی بر ایجاد خواهرخواندگی میان یکی از شهرهای هند و دزفول بسیار با ارزش و خوشحال کننده است که ما از آن استقبال می کنیم؛ بنابراین ما این تقاضا را در حد حیطه کاری خود در هندوستان مطرح می کنیم اما دزفول نیز باید دراین زمینه پیگیری لازم را به عمل آورد تا شاهد نتایج خوشحال کننده ای دراین زمینه باشیم.

وی درپایان با دعوت از شهردار و اعضای شورای شهر دزفول از آنها برای بازدید از کشور هندوستان دعوت به عمل آورد.

به گزارش عصر اهواز، در این جلسه، دبیردوم سفارت هندوستان، همسر سفیر هند، عظیم سرافراز رئیس شورای اسلامی شهردزفول، فرهاد جاموسی رئیس کمیسیون خدمات شورای شهر، عادل دوایی فر و سعید آئینه افروز از اعضای شورای شهر، علیرضا قادرپناه مدیردفتر دزفول انجمن دوستی ایران با سایرکشورها و چندتن از اعضای این انجمن حضور داشتند.

در پایان این دیدار صمیمی لوح های تقدیر و هدایایی به نیابت از دکترغلامرضا سیدان رئیس انجمنهای دوستی ایران با سایر کشورها توسط سفیر هندوستان و علیرضا قادرپناه به شهردار دزفول و رئیس شورای اسلامی شهر به منظور قدردانی از زحمات و تعاملات آنها با انجمن دوستی اهدا شد. ضمن اینکه هدایایی نیز برای یادبود ازسوی شهرداری به سفیر هند و هئیت همراه وی اهدا شد.

 

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.