موتورسیکلت ها در دزفول ۹ برابر خودروها آلودگی ایجاد می کنند

عصر جنوب: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی دزفول گفت: موتورسیکلت ها در دزفول ۹ برابر خودروها آلودگی ایجاد می کنند که باید برای رفع این بحران، تمهیدات فوری و اساسی لحاظ شود.

سرهنگ تورج کرد علیوند ظهر امروز چهارشنبه در نشست شورای آموزش وپرورش دزفول که در سالن جلسات این اداره برگزار شد، اظهار کرد: دزفول به دلیل استفاده بیش از حد شهروندانش از وسیله نقلیه موتورسیکلت، به شهر موتور معروف شده است.

وی با بیان اینکه اکثر موتورهای استفاده شده در این شهرستان کاربراتوری هستند، افزود: اینگونه موتورها ۹ برابر خودروها آلودگی ایجاد می کنند.

رئیس پلیس اداره راهنمایی و رانندگی دزفول تصریح کرد: با توجه به اینکه آمار زیادی از مرگ و میرهای دزفول مربوط به بیماری های قلبی و عروقی و تنفسی است بنابراین آلودگی ایجاد شده توسط این موتورها رابطه مستقیمی در مرگ و میر مذکور دارند.

کردعلیوند عنوان کرد: متاسفانه دستگاه یا نهادی که بتواند نقش عوامل ترافیکی در وضعیت بهداشتی و سلامت شهرستان را به صورت دقیق و گسترده برای مردم اطلاع رسانی کند در دزفول وجود ندارد.

وی یادآور شد: راهور دزفول در دستور کار خود قرار داده که از این پس تنها موتورهای انژکتوری شماره گذاری شوند تا زمینه ای برای کاهش موتورسیکلت های کاربراتوری و به طبع آلودگی های ایجاد شده توسط این وسیله در دزفول شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی دزفول، تعداد موتورسیکلت های موجود در این شهرستان را بین ۲۵۰ هزار تا ۳۰۰ هزار موتور برشمرد و افزود: یعنی به ازای هر دو شهروند دزفولی یک موتورسیکلت وجود دارد که باید با تداوم روند فرهنگ سازی و با همکاری تمامی دستگاه های متولی در شهرستان بتوانیم شاهد کاهش معضلات ترافیکی و به ویژه مباحث بهداشت و سلامت در این زمینه باشیم.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.