ممنوعیت کاشت درخت کنوکارپوس به شهرداری های شهرستان دزفول ابلاغ شد/درخت نارنج و کنار جایگزین کنوکارپوس شود

عصر جنوب – asrejonoob.ir: رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول از ممنوعیت کاشت درخت  کنوکارپوس توسط شهرداری های شهرستان دزفول خبر داد.

فرهاد قلی نژاد رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول در گفتگو با دزآوان اظهار کرد: درخت کنوکارپوس یک گونه هیبرید است که از کشور کویت وارد خوزستان شده است.

وی افزود : تا کنون هیچ مرجع علمی  سمی بودن گلهای این درخت در فصل گرده افشانی را رسمی اعلام نکرده است و فقط یک فرضیه است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول در ادامه بیان داشت: با توجه به اینکه گرده افشانی گل های درخت کنوکارپوس به عنوان یک فرضیه در تشدید مشکل تنفسی ناشی از بارندگی در استان خوزستان محسوب می شود هرس این درختان در دستور کار قرار گرفته و به شهرداری های شهرستان نامه نگاری شده که از کاشت این درختان خوددارز کنند و به شکلی ممنوعیت کاشت این گونه صادر شده است.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان دزفول اظهار کرد:درخت کنوکارپوس در بیشتر مناطق شهری دزفول نیز کاشته شده ولی در پارک ها و بوستانها به ندرت کاشته شده است که به دلیل این فرضیه تا بررسی موضوع و تحقیق بیشتر کاشت این درخت متوقف شده است .

قلی نژاد در ادامه با معرفی گزینه های جایگزین درختهای مذکور گفت  : درختان نارنج و کنار از گیاهان بومی منطقه باید جایگزین این درختان بشود و این در حالیست که در همان زمان ورود درخت کنوکارپوس مخالفت خود را اعلام کردیم.

وی در پایان گفت : وقتی منطقه درختان بومی مانند نارنج و کنار را داراست اشتباه بود این درختان وارد کشور شود.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.