وقوع ۱۱۰ مورد مرگ ناشی از تشدید بیماری به علت گرد و غبار در دزفول

عصر جنوب-  مدیر کل بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: در سال گذشته ۱۱۰ مورد مرگ ناشی از تشدید بیماری به علت گرد و غبار در شهرستان دزفول رخ داده است.

به گزارش ایرنا علی افشه روز دوشنبه در چهارمین نشست شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان دزفول در سالن جلسات فرمانداری افزود:دانشگاه علوم پزشکی دزفول در راستای فعالیت های خود تحقیقاتی را در خصوص مضرات و بیماری های ناشی از وقوع گرد و غبار انجام داده و میزان ذرات معلق در هوای دزفول توسط سایت سنجش آلودگی اداره محیط زیست به صورت ساعتی اندازه گیری و ثبت شده است.
وی با اشاره به اینکه دستگاه سنجش آلودگی اداره محیط زیست دزفول توانایی اندازه گیری ذرات با ۱۰ میکرون را دارد گفت:در سال گذشته متوسط آلودگی هوا در دزفول ۶٫۶ برابر بیشتر از حد استاندارد بوده است.
افشه اظهار کرد:طبق اندازه گیری ها و تحقیقات صورت گرفته ۳۱۶ روز از سال گذشته در دزفول میزان ریزگردها بالاتر از حد استاندارد بوده است.
مدیر کل بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی دزفول با بیان اینکه آلودگی هوا موجب تشدید بیماری های قلبی و عروقی و بیماری های تنفسی می شود افزود:از ۱۱۰ مورد مرگ در پارسال در شهرستان دزفول ۵۹ مورد مرگ بیماران قلبی و عروقی و ۱۴ مورد مرگ بیماران تنفسی که همگی ناشی از آلودگی هوا بوده مواجه شدیم ضمن اینکه سایر مرگ ها نیز به دیگر بیماریها مربوط می شود.
وی گفت:همچنین در سال گذشته ۱۳۶ مورد بستری بیماران قلبی عروقی و ۳۵۳ مورد بستری بیماران تنفسی در بیمارستان در دزفول مواجه بودیم .
افشه افزود:با توجه به اینکه میزان ذرات معلق در هوای دزفول علت این بیماری ها می باشند می توان با کاهش ۱۰ میکروگرمی این ذرات سالانه ۱۱۰ مورد مرگ و میر را در دزفول کاهش داد.
وی گفت:سازمان هواشناسی باید پیش بینی ۴۸ ساعته دمای هوا را به فرمانداری و بهداشت گزارش کند و مراکز درمانی آماده ارائه خدمات در روزهای آلوده سال باشند.
در این نشست مقرر شد کمیته ای در خصوص آلودگی هوا تشکیل شود و موضوع بصورت ویژه بررسی شود.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.