نزاع چهار طایفه با وساطت شورای حل اختلاف دزفول ختم به خیر شد

عصر جنوب – asrejonoob.ir: نزاع بین چهار طایفه و بیش از ۱۵ هزار نفر درگیر با وساطت شورای حل اختلاف در دزفول به صلح و ساز منجر شد.

هوشنگ زلقی عضو شورای اسلامی شهر دزفول چهارشنبه شب در گفت و گو با ایرنا گفت:درگیری بین چهار طایفه هاوندی ، صالحی ، آزاد و درقایدی اسفندماه پارسال آغاز شد و در پی آن چند تن کشته شدند.
وی با بیان اینکه ۱۵ هزار نفر از ساکنان سه روستا بر سر اختلاف محلی باهم درگیر شدند افزود:علت این نزاع بروز اختلاف بین ساکنان روستاهای اسلام آباد ، عدالت و کلولی بوده که منجر به سه قتل و دهها نفر زخمی شد ضمن اینکه تعداد زیادی نیز بازداشت و روانه زندان شدند.
زلقی بابیان تاثیر منفی این درگیری گسترده در امنیت شهرستان دزفول افزود:در پی این درگیری گسترده تعدادی از خانوادهای درگیر ناچار به ترک محل سکونت شدند.
این پیشکسوت شورای حل اختلاف که نقش مهمی در پیگیری این پرونده برای صلح و سازش داشت افزود:شورای حل اختلاف دزفول اقدام به کنترل منطقه و ایجاد آرامش نموده و با توجه به درخواست اهالی به ویژه طرف های درگیر به صورت کتبی برای حل اختلاف وارد عمل شد.
زلقی گفت: برای به صلح و سازش کشاندن این پرونده سنگین قریب به ۸۰ نشست با طرف های درگیر برگزار شد تا سرانجام این پرونده منجر به صلح و سازش شد.
وی اظهار کرد: با مختومه شدن این پرونده در شورای حل اختلاف رضایت هر سه اولیاء دم اخذ شده و همه افراد متهم و زندانیان این پرونده نیز آزاد شده و به آغوش خانواده بازگشتند.
عضو شورای حل اختلاف دزفول با قدردانی از صبر ، حوصله و همکاری دستگاه قضایی به ویژه دادستان دزفول در این پرونده
افزود:این درگیری به صورت ریشه ای حل و فصل شده و از بروز خسارت جانی و مالی بیشتر در این درگیر جلوگیری شد.
دادستان عمومی و انقلاب دزفول نیز چندی پیش از تلاش صورت گرفته برای صلح در یک نزاع دسته جمعی گسترده در روستاهای این شهرستان خبر داد.
احمد قهرمانی با تقدیر از تلاش بی وقفه و همت بلند شورای حل اختلاف دزفول از این پرونده به عنوان یکی از پرونده های بزرگ نزاع دسته جمعی و طایفه ای در کشور نام برد.
شهرستان دزفول با حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت و چهار بخش مرکزی ، سردشت ، شهیون و چغامیش در شمال خوزستان واقع است.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.