از تخریب باغ لک لک های دزفول جلوگیری شد

عصر جنوب – asrejonoob.ir: رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول گفت:با پیگیری این اداره از تخریب باغ لک لک ها در این شهرستان جلوگیری شد.

باغ موسوم به لک لک واقع در مسیر روستای بن جعفر دزفول سالهاست که محل زیست دهها لک لک بوده که بر روی درختان خشک این باغ لانه کرده اند.
فرهاد قلی نژاد افزود: باغ موسوم به لک لک ها با مساحت پنج هکتار در جاده روستای بن جعفر واقع شده که از ۵۰ سال پیش زیستگاه انواع لک لک و دیگر پرندگان بومی است.
وی افزود:مالک این باغ زیبا در خارج از کشور بسر می برد و با فوت آبیار و باغبان این باغ افرادی ادعای مالکیت آنرا داشته و اقدام به تخریب باغ برای ساخت ویلا کردند که در این خصوص اداره حفاظت محیط زیست وارد عمل شد.
وی اظهار کرد:با توجه به اینکه بیش از ۱۶ درخت اکالیپتوس در این باغ محل لانه سازی و زیستگاه پرندگان و نیز لک لک های بومی می باشند لذا اداره حفاظت محیط زیست دزفول در شکوائیه ای از طریق دستگاه قضایی خواستار جلوگیری از تخریب این باغ به عنوان زیستگاه جانوری شد که با دستور قضایی از تخریب آن جلوگیری شد.
قلی نژاد گفت:در حال حاضر با شکایت صورت گرفته عملیات تخریب باغ متوقف شده و باغ مذکور نیز پلمب شده است .
وی افزود:به دلیل نبود باغبان و آبیار این باغ چندین ماه آبیاری نشده که با این حکم قضایی عملیات آبیاری و نگهداری آن به اداره محیط زیست و دوستداران محیط زیست دزفول واگذار شد.
باغ لک لک ها از جمله باغهای قدیمی دزفول می باشد که درختان تنومند و کهنسال آن زیستگاه انواع پرندگان به ویژه لک لک های بومی منطقه است.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.