وقوع بیش از ۲۱۰ حادثه در دزفول

عصر جنوب – asrejonoob.ir: رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دزفول گفت: در خرداد ماه امسال بیش از ۲۱۰ حادثه در شهرستان دزفول به وقوع پیوسته است.
عبدالحسین معظم فر اظهار داشت: در خرداد ماه ۹۵ تعداد ۲۱۰ فقره حادثه اعم از آتش سوزی اماکن مسکونی، تجاری، تولیدی، صنعتی، خودرو، و حوادث امداد و نجات از قبیل آسانسور، تصادف خودرو، گیر کردن انگشت در داخل انگشتر و اشیای فلزی. ورود جانوران موزی از طریق شهروندان به سامانه ۱۲۵ این سازمان اطلاع داده شده که در کمترین زمان ممکن از چهار ایستگاه عملیاتی به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: این حوادث تعداد ۱۴۵ فقره در داخل محدوده شهر و تعداد ۶۵ فقره بیرون از محدوده شهر و در روستاهای اطراف به وقوع پیوسته است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دزفول عنوان کرد: در حوادث خرداد ماه تعداد عملیات‌های اطفاء حریق و امداد و نجات به ترتیب ۱۳۶ و ۷۴ فقره بیشترین آمار را به خود اختصاص دادند که در این حوادث ۲ نفر از هم وطنانمان فوت و ۱۳ نفر دیگر مصدوم شدند.

وی گفت: متاسفانه بیش از ۱۲ روز از حادثه تلخ اسیر شدن دست دختر بچه یک سال و نیمه توسط چرخ گوشت نگذشته بود که دوباره در پی حادثه‌ای تلخ و ناگوار، خبر از بلعیده شدن دست پسر بچه ۲ ساله به این سازمان گزارش شد.

معظم فر بیان کرد: پس از اطلاع از وقوع این حادثه، اکیپ امداد و نجات سازمان بلافاصله عازم بیمارستان شده و با همکاری تیم پزشکی اقدام به رها سازی دست کودک خردسال نمودند.

وی افزود: جراحات وارده در این حادثه بیشتر از حادثه مشابه دو هفته پیش در شهرستان بوده که در این عملیات با استفاده از دستگاه مینی فرز و تلاش ۴۵ دقیقه‌ای ناجیان ۱۲۵ توانستیم دست کودک خردسال را از درون گلو چرخ گوشت رها و پس از پایان عملیات رها سازی بلافاصله مجروح را برای ادامه مداوا به اتاق عمل منتقل شد.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری دزفول اظهار کرد: در صورت عدم رعایت موازین ایمنی در هنگام کار با چرخ گوشت، ممکن است حادثه ساز شده و چنین حوادث تلخی را رقم بزند که تا با رعایت نکات ایمنی و همچنین رعایت استاندارد استفاده از وسایل برقی جلوگیری از این حوادث امکان پذیر است.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.