دزفول میزبان آثار هنرمندان ۱۷ کشور جهان + عکس

عصر جنوب – asrejonoob.ir: پنجاه اثر از هنرمندان ۱۷ کشور جهان در نمایشگاه بین المللی مردم و هنر شرق در دزفول به نمایش در آمد.

به گزارش ایرنا دبیر نمایشگاه بین المللی مردم و هنر شرق عصر پنجشنبه در آیین افتتاح این نمایشگاه در سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی سینمایی دزفول گفت:در این نمایشگاه ۵۰ اثر هنری از ۱۷ کشور مختلف در زمینه های نقاشی، عکاسی و هنرهای تجسمی به نمایش گذاشته شده است.
محمدرضا رابطی ادامه داد:با برنامه ریزی انجام شده این آثار پیش از این در نمایشگاهی در اهواز به نمایش گذاشته شده بود و دزفول به عنوان میزبان دومین نمایشگاه از این آثار است.

۸۲۰۶۲۹۴۱-۷۰۷۰۲۸۱۶
وی، نقد و بررسی آثار هنرمندان و اجرای زنده نقاشی توسط هنرمندان را از جمله برنامه های جانبی این نمایشگاه عنوان کرد و افزود: آثار ارائه شده در این نمایشگاه در سبک های مدرن، کلاسیک، رئالیسم و پست مدرن و با الهام از اشعار شاعران ایرانی ترسیم شده اند.
دبیر این جشنواره ادامه داد: هنر یکی از بارزترین جلوه های اسرارآمیز تمدن اسلامی است که در دوره های مختلف زندگی ما تاثیرگذار بوده است.
رابطی در انتقادی بیان داشت:امکان حضور هنرمندان بیشتری از کشورهای مختلف جهان در افتتاحیه این نمایشگاه وجود داشت که میسر شد.
کارمن هیلمس نقاش هلندی حاضر در این نمایشگاه نیز گفت: هنرمند با هنر احساسات خود را به نمایش می گذارد و این احساس زبان مشترک تمام مردم جهان است.

۸۲۰۶۲۹۴۱-۷۰۷۰۲۸۱۵
وی برگزاری این نمایشگاه را اقدامی ارزنده در برقراری ارتباط میان هنرمندان ایران و جهان خواند و گفت: هنر می تواند موجب صلح در جهان شود و برگزاری چنین نمایشگاه هایی فرهنگ ، تمدن و غنای فرهنگی مردم و هنرمندان ایران را به جهان معرفی می کند.
این نقاش هلندی همچنین میهمان نوازی مردم ایران را بی نظیر توصیف کرد و گفت: هیچ کلمه ای وجود ندارد که بتوانم با آن احساس درونی خود را درباره مردم ایران ، فرهنگ غنی و تمدن کهن آن توصیف کنم.
نادر سعادتی فرد رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول نیز با تاکید بر نقش فرهنگ و هنر در ایجاد صلح و برادری ملت های جهان گفت: هنرمند با خلق یک اثر هنری زیباترین ارتباطی زیبا و اثرگذار بین روح و جسم را به تصویر می کشد.
نمایشگاه بین المللی مردم و هنر شرق به مدت یک هفته برای بازدید علاقه مندان در مجتمع فرهنگی سینمایی دزفول برپاست.
انجمن هنرهای تجسمی دزفول که از سال ۷۸ کار خود را به طور رسمی آغاز کرده است هم اکنون دارای ۱۲۰ هنرمند فعال و صاحب نام در حوزه های مختلف نقاشی، خطاطی و هنرهای تجسمی است.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.