اهدای زمین رایگان به سرمایه گذاران بخش خصوصی در دزفول

عصر جنوب – asrejonoob.ir: معاون استاندار و فرماندار ویژه دزفول با اشاره به ظرفیت های بی شمار این شهرستان در بخش کشاورزی گفت:سرمایه گذاران بخش خصوصی که در زمینه صنایع تبدیلی کشاورزی در این شهرستان وارد عمل شوندزمین رایگان واگذار می شود.

حبیب اله آصفی روز یکشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش افزود: دزفول ظرفیت سرمایه گذاری در زمینه صنایع تبدیلی بخش کشاورزی را دارد به طوریکه طبق بررسی بعمل آمده ظرفیت راه اندازی ۵۰ کارگاه تولید عرقیات گیاهی در دزفول وجود دارد.
وی افزود:به منظور توسعه کسب و کار و ایجاد فرصت های شغلی جدید در این شهرستان سرمایه گذارانی که در بخش صنایع تبدیلی کشاورزی وارد عمل شوند حمایت شده و در نخستین گام زمین رایگان به آنان واگذار می شود ضمن اینکه در استان نیز مورد حمایت قرار می گیرند.
فرماندار دزفول افزود:بخش کشاورزی این شهرستان ظرفیت ایجاد یک میلیون فرصت شغلی را دارد اما تاکنون به درستی و با برنامه ریزی به این بخش توجه نشده است.
معاون استاندار خوزستان از شورای آموزش و پرورش دزفول خواست با بررسی کارشناسی و فراهم کردن زیر ساخت ها متناسب با نیاز شهرستان امکان تحصیل دانش آموزان در رشته های مربوط به بخش کشاورزی و صنایع جانبی را فراهم کنند تا بتوان از این ظرفیت در راستای رونق کسب و کار در دزفول بیشتر بهره گرفت.
وی همچنین با بیان اینکه دزفول به مبدا منحصر بفرد صادرات انواع سبزی به روسیه تبدیل شده است افزود:دزفول در زمینه صادرات محصولات کشاورزی به روسیه پیشتاز است.
آصفی افزود:در حالیکه دزفول بازاری برای تجارت حدود پنج میلیون تن تولیدات کشاورزی شمال خوزستان می باشد اما در زمینه دانش صادرات همچنان فقیر است.
وی اظهار کرد:صادرات برخی محصولات سبزی دزفول به روسیه در حالی است که به دلیل نبود صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی این محصولات به صورت کلی و با قیمتی بسیار ناچیز صادر می شوند.
آصفی گفت:با ایجاد صنایع تبدیلی و کارخانه های فرآوری محصولات کشاورزی در دزفول می توان علاوه بر ایجاد فرصت های شغلی برای جوانان جویای کار محصولات را با ارزش افزوده بیشتری صادر کرد و به نوعی در شکوفایی اقتصاد منطقه و استان خوزستان سهیم شد.
وی افزود:در حال حاضر سود حاصل از صادرات برخی محصولات کشاورزی دزفول به روسیه و سایر کشورهای منطقه به جیب دلالان سرازیر می شود و کشاورزان زحمتکش سود چندانی عایدشان نمی شود.
وی همچنین به صادرات انواع گیاهان دارویی تولید دزفول به سایر شهرهای کشور اشاره کرد و گفت: در حالیکه این گیاهان با ارزش با قیمتی ناچیز از دزفول خارج می شوند پس از فرآوری در سایر شهرهای کشور به صورت خشک با ارزش افزوده چند برابر راهی بازار مصرف داخل و خارج می شوند.
دزفول با ۹۰ هزار هکتار اراضی قابل کشت ظرفیت تولید ۱،۵ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی مازاد بر نیاز ۵۰۰ هزار تنی خود را دارد.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.