اسکان اضطراری مسافران نوروزی در مدارس شیهون دزفول

عصر جنوب – asrejonoob.ir: بخشدار شهیون دزفول از آماده سازی مدارس این بخش برای اسکان اضطراری مسافران نوروزی در شرایط نامساعد جوی و بارندگی خبر داد.

بارش پراکنده باران بهاری در شمال خوزستان از روز یکشنبه مشکلاتی را برای مسافران نوروزی مستقر در بوستان های شهرهای دزفول ، اندیمشک و شوش و مناطق کوهستانی بخش شهیون و سردشت دزفول موجب شده است.
هوشنگ عبداللهی روز دوشنبه به ایرنا افزود:در پی بارندگی های چند روز اخیر در شمال خوزستان مدارس بخش شهیون دزفول برای اسکان اضطراری مسافران نوروزی آماده شده اند تا در صورت بارندگی مسافران در این مدارس اسکان داده شوند.
وی با اشاره به اطلاع رسانی صورت گرفته به مسافران نوروزی که به بخش کوهستانی شهیون دزفول سفر کرده اند از استقبال مسافران نوروزی از این بخش کوهستانی خبر داد و گفت:بخش شهیون دزفول با جاذبه های فراوان طبیعی و مناظر زیبا میزبان خیل مسافران و گردشگران از نقاط مختلف کشور می باشد.
وی افزود:روزانه ۵۰۰ دستگاه خودرو حامل مسافران نوروزی و گردشگر وارد بخش شهیون دزفول می شوند که پیش بینی می شود در دو روز ۱۲ و ۱۳ فروردین ماه این رقم تا یکهزار دستگاه خودرو افزایش یابد.
رییس آموزش وپرورش منطقه سردشت دزفول نیز گفت:در بارندگی روزهای اخیر امکان اسکان مسافرانی که زیر باران مانده بودند در مدارس فراهم شد تا مشکلی برای گردشگران پیش نیاید.
محمدرحیم کریمی با اشاره به اسکان اضطراری چند خانواده از مسافران نوروزی
در ایام بارندگی در مدارس شهیون و سردشت افزود:تعداد ۳۷ مدرسه در قالب ۱۵۰ کلاس درس در منطقه سردشت و شهیون در اختیار مسافران نوروزی بوده ضمن اینکه یک مرکز رفاهی نیز در سردشت در خدمت مسافران می باشد.
وی گفت:از ابتدای تعطیلات نوروز تاکنون شش هزار و ۶۹ نفر در قالب یک هزار و ۵۲ خانوار در مدارس سردشت وشهیون اسکان یافته و از امکانات لازم بهره مند شدند.
رییس آموزش وپرورش منطقه سردشت دزفول افزود:مساجد و مدارس سردشت و شهیون برای استفاده از نمازخانه و سرویس بهداشتی از سوی مسافران در ایام نوروز باز بوده ضمن اینکه توصیه های زیست محیطی نیز به مسافران ارائه شده است.
بخش های شهیون و سردشت که از جمله مناطق کوهستانی شهرستان دزفول می باشند با طبیعت زیبا و مناظر جذاب هر ساله در ایام نوروز شاهد حضور گردشگران داخلی و خارجی فراوانی می باشند.
آبشار شوی،روستای بوالحسن،نورآباد ،چمبره،گاومیر،لیوس،سالند،پامنار و دریاچه سد دز از جمله مناطق زیبای گردشگری در بخش های سردشت و شهیون دزفول می باشند.
بخش کوهستانی سردشت با ‎ ۳۸۰۰کیلومتر مربع مساحت در ‎ ۳۵کیلومتری شمال شهرستان دزفول واقع است.
بخش کوهستانی شهیون دزفول با دو هزار و ۸۹۲ کیلومتر مربع وسعت ۶۲ درصد مساحت این شهرستان را شامل می شود.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.