آنفلوآنزای خوکی در دزفول جان مرد ۴۱ ساله را گرفت

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول از فوت یک نفر بر اثر بیماری آنفلوانزا در این شهرستان خبر داد.

این بیمار که پرسنل یکی از مراکز نظامی دزفول بوده با ۴۱ سال سن چند روز پیش بر اثر ابتلا به آنفلوآنزای خوکی جان خود را از دست داد.

یوسف پریدار عصر چهارشنبه در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه تاکنون مرگ ۵۷ نفر در کشور بر اثر ابتلا به بیماری آنفلوآنزای حاد تایید شده است افزود: این بیماری جدی است و باید در این خصوص به مردم هشدار داد.
وی با اشاره به اینکه اکثر افرادی که بر اثر این بیماری جان باخته اند بیماری زمینه ای داشته اند گفت:این بیماری برای سایر افراد نیز خطرناک است و باید به موقع تشخیص داده شده و مورد درمان قرار گیرد.

پریدار افزود:افرادی که بر اثر این بیماری فوت می کنند یا به موقع به مراجع درمانی مراجعه نکرده اند و یا اینکه داروهای تجویز شده را درست مصرف نکرده اند لذا به شهروندان توصیه می شود نکات بهداشتی را به دقت رعایت کنند.
وی درخصوص شایعه تقلبی بودن واکسن آنفلوآنزا در بیمارستانها و مراکز درمانی نیز گفت: داروها بصورت متمرکز در اختیار مراکز رسمی مانند بیمارستان ها قرار می گیرند لذا امکان ورود واکسن تقلبی در این مجموعه غیرممکن می باشد.

وی اظهار کرد:بیماران قلبی،دیابتی،سرطانی و نقص سیستم ایمنی همچنین افراد سالخورده و کودکان بیشتر در معرض ابتلا به بیماری آنفلوآنزا قرار دارند لذا باید واکسن آنفلوانزا تزریق کنند ضمن اینکه سایر افراد نیز می توانند واکسن بزنند.

پریدار منشا بیماری آنفلوآنزای خوکی را کشور افغانستان دانست و گفت:با توجه به اینکه بیشتر افراد مبتلا از استانهای کرمان و سیستان بوده اند احتمال انتقال این بیماری از سمت کشور عراق ضعیف است

** عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.