گروهک جندالفاروق، عامل حادثه صفی‌آباد دزفول

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: تنها اندکی پس از حادثه تروریستی صفی آباد دزفول، تلاش نیروهای امنیتی، انتظامی و قضایی نتیجه داد و عوامل این حادثه شناسایی و دستگیر شدند و حالا ابعاد و انگیزه های این حادثه تروریستی روشن و اعلام شده است.
به گزارش تابناک، از همان ابتدا برخی گمانه زنی ها از تروریستی بودن این اتفاق در دومین روز ماه محرم حکایت داشت و خبرهایی مبنی بر وجود گروهی تروریستی که قصد اقدامات خرابکارانه دیگری را دارد بصورت پراکنده منتشر می شد حالا دادستان دزفول ابعاد این حادثه و انگیزه تروریست ها را در گفتگو با خبرنگاران بیان کرده است.
احمد قهرمانی دادستان دزفول امروز در یک گفتگوی خبری با خبرنگاران با اشاره به تلاش های صورت گرفته توسط دستگاههای ذیربط برای شناسایی و دستگیری عاملان این اتفاق گفت: پس از شناسایی و دستگیری همه عوامل این حادثه و اقرار آنها، تروریستی بودن این حادثه برای ما روشن شد.
وی افزود: پرونده در ابتدا به صورت نیابتی در دادگستری شوش بررسی و از متهمان بازجویی به عمل آمد.
قهرمانی اظهار کرد: این گروه حدودا ۱۵ نفره که خود را «جندالفاروق» نامگذاری کرده، با هدف انجام اقدامات خرابکارانه ایجاد شد و برنامه‌های دیگری نیز داشتند که خوشبختانه پس از عملیات اول دستگیر شده و سلاح‌های آنها کشف و توقیف شد.
دادستان دزفول با بیان اینکه این افراد و دو سردسته اصلی آنها که برنامه ریز و طراح اقدامات خرابکارانه بوده‌اند همگی جوان هستند، تصریح کرد: طبق قانون جرم این افراد قطعا محاربه است و تفهیم اتهام نیز شده است.
این مقام مسئول همچنین از فعالان شبکه های مجازی و مردم خواست هر مطلبی که در این فضاها نشر پیدا می‌کند را باور نکرده و بازنشر ننمایند.
پیش از این نیز اداره کل اطلاعات خوزستان از شناسایی و دستگیری عوامل حادثه تروریستی صفی آباد دزفول خبر داده و اعلام کرده بود این گروه قصد انجام چند اقدام تروریستی دیگر را هم داشت که با شناسایی و دستگیری بموقع آنان، در انجام برنلمه های بعدی ناکام ماندند.
گفته می شود دو نفر سردسته اصلی و طراح این گروه اهل شوش و شاوور هستند که دستگیر شده‌اند. آنها قصد انجام اقدام‌های تروریستی در چند نقطه دیگر در شهرهای شوش و دزفول را نیز داشتند.
در حمله افراد مسلح به هیات عزاداری قمر بنی هاشم شهر صفی آباد دزفول در اوایل محرم امسال دو تن از عزاداران حسینی شهید و دو نفر دیگر مصدوم شدند.
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.