دانشگاه آزاد در دزفول درمانگاه ۷ طبقه می سازد

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: سراج خرمی از افزایش ۲۶ رشته جدید در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در آینده‌ای نزدیک در این واحد دانشگاهی خبر داد.

دکتر ناصر سراج‌خرمی اظهار کرد: واحد دزفول اکنون با حدود ۳۰۰ عضو هیأت علمی تمام‌وقت و نیمه‌وقت و بیش از ۲۰۰ عضو مدعو در حال ارائه خدمات به دانشجویان است که در ۳ رشته مقطع دکتری، ۱۷ رشته در مقطع کارشناسی ارشد، ۵۲ رشته در مقطع کارشناسی و ۱۱ رشته در مقطع کاردانی در حال فعالیت است. همچنین تعداد ۲۶ رشته جدید در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در فرآیند تصویب قرار دارند که مورد تأئید سازمان قرار گرفته و در حال بررسی در وزارت علوم است.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول بیان کرد:‌ یکی از اهداف اصلی برنامه‌های حوزه آموزش، تأسیس رشته‌های جدید با هدف نیازسنجی و گسترش تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد و دکتری) و ساماندهی به وضعیت هیأت علمی و مدرسین واحد در راستای گسترش رشته ها است.

سراج خرمی درباره عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول در راستای کاهش وابستگی به شهریه دانشجویان و فعالیت‌های دانش‌بنیان گفت: انضباط مالی و جلوگیری از اسراف منابع مادی و مالی، ساماندهی مجدد و افزایش بهره‌وری منابع انسانی و بهره‌برداری مطلوب از امکانات موجود، همچنین به منظور ارتقاء بهره‌وری و تجاری‌سازی، فعالیت‌های دانشگاه را برآن داشت تا با راه‌اندازی واحد مستقلی با عنوان دفتر اقتصاد و سرمایه‌گذاری زیر نظر مستقیم ریاست واحد نسبت به سامان دهی طرح‌های پیشنهادی اقدام کند.

سرپرست واحد دزفول افزود: طرح تجمیع و ادغام گروه‌های آموزشی، نیروها و ساختمان‌های آموزشی و همچنین واگذاری مدیریت خوابگاه‌ها به پرسنل واحد و عقد تفاهم‌نامه‌هایی بین دانشگاه و سازمان فنی و حرفه‌ای، سازمان نظام مهندسی در راستای تغییر رتبه مهندسی از جمله طرح‌هایی است که برای این واحد استفاده شده است.

به گفته وی، پیگیری و اخذ مجوز آزمایشگاه معتمد در زمینه استاندارد آب و خاک و گیاه و پیگیری برای دیگر گروه‌های فنی که منجر به کاهش یک‌و‌نیم میلیاردی هزینه‌ها در سطح واحد شده است؛ راه‌اندازی و برنامه‌ریزی آزمون بین‌المللی آیلتس در واحد برای نخستین بار در سطح استان خوزستان، راه‌اندازی پارکینگ وسایل نقلیه برای رفاه حال دانشجویان و کسب درآمدی بالغ بر ۲۰۰ میلیون ریال در سال از جمله طرح‌هایی است که برای کاهش واستگی به شهریه دانشجویان در واحد دزفول انجام شده است.

سراج خرمی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول در فعالیت‌ها و سرمایه‌گذاری دانش‌بنیان نیز نقش بسزایی در استان داشته تا آنجا که معاون پژوهشی این واحد به عنوان رئیس شورای پژوهشی استان معرفی شد.

وی افزود: ساماندهی نظام نوآوری متناظر با اولویت‌های محلی، منطقه‌ای و ملی (سیاست‌گذاری اجرایی) پایش، ارزیابی و نظارت مستمر بر فرآیندهای نوآوری راه‌اندازی شبکه فن بازار و تبدیل واحد دزفول به قطب مبادله فناوری منطقه از جمله دیگر اقدامات این واحد است.

به گفته سراج خرمی، طرح فناورانه روش روغن‌کشی کنجد به روش پرس سرد، دانش فنی ساخت قطعات کامپوزیت‌های پلیمری سبک به عنوان سازه‌های نفتی ضد خوردگی و ضد شعله، تولید نرم‌افزارهای کاربردی مورد نیاز صنایع و بانک اطلاعات قیمت‌ها و مشاغل بازار، ۴ پروپوزال اصلاح و ارائه شده به شورای پژوهشی استان است.

وی افزود: انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با شرکت خدمات فناوری تک چی (کارگزار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در طرح شناسایی و احصای ۳۰۰ محصول فناورانه دارای قابلیت صادرات در حوزه برق، الکترونیک، مخابرات و کامپیوتر)، راه‌اندازی مرکز رشد فناور واحد دزفول با نظارت پارک علم فناوری خوزستان و جذب و استقرار بیش از ۲۰ واحد فناور، برگزاری کارگاه‌های آموزشی تهیه برنامه کسب و کار (BP)، آموزش نرم‌افزار Comfar، قانون کار، تجاری‌سازی نتایج تحقیقات و جهت‌دهی پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد در راستای حل مشکلات و معضلات منطقه‌ای و شهری از دیگر اقدامات واحد دزفول است.

سراج خرمی، وضعیت پروژه‌های عمرانی در این مرکز را یادآور شد و با بیان اینکه درمانگاهی مجهز در هفت طبقه در کوی آزادگان دزفول در دستور کار ساخت است به آنا گفت: با بهره‌گیری از نیروهای متخصص، پروژه‌هایی در دست اقدام و پیگیری است که BP آنها آماده و در حال ارسال به سازمان است. استخر ورزشی، حوضچه‌های آب درمانی، حوضچه‌های پرورش ماهی و … طرح‌هایی هستند که بعد از تصویب معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه ساخت درمانگاه که زمینه‌های فعالیت آن در بخش‌های پزشکی، پیراپزشکی، فیزیوتراپی، مشاوره و راهنمایی، دندانپزشکی است، اظهار کرد: راه‌اندازی درمانگاه در سطح واحد دزفول دیگر پروژه این واحد است که در راستای پوشش خدمات درمانی به استادان، دانشجویان، کارکنان و شهروندان است که تا اوایل مهر سال جاری مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

سرپرست واحد دزفول درباره اقدامات فرهنگی انجام شده در این واحد دانشگاهی گفت: بی‌شک نخستین دغدغه مجموعه مدیریت این واحد بازگشت از مسیرهای سلیقه‌ای و هدایت عمومی واحد در راستای رسالت راستین مراکز دانشگاهی، یعنی بسط روحیه علمی و ارتقاء سطح فرهنگی بوده که می‌توان از برگزاری همایش سبک زندگی ایرانی اسلامی، هویت فراموش شده دانشجو و همچنین سلسله جلسات هم‌اندیشی‌ها برای استادان (مهارت‌های ارتباطی استاد و دانشجو، دیپلماسی هسته‌ای جمهوری اسلامی)، برگزاری بزرگترین اردوی راهیان نور در استان، تأسیس صندوق همیاری کارکنان به منظور حمایت از کارکنانی که با مشکلات ناخواسته مالی مواجه هستند، نام برد.

وی اظهار کرد: تأسیس کانون فرهنگی جرعه نور که در زمینه اقامه نماز، سوالات شرعی، قرآن و تفسیر و برگزاری مداحی‌های و سخنرانی‌ها در بین الصلاتین، راه‌اندازی پژوهشکده قرآن و عترت برای حمایت از پژوهش‌های قرآنی و تحقیقات دینی دانشجویان، کارکنان و استادان و حمایت مالی و برگزاری مسابقات به صورت سالانه در راستای تشویق فرزندان استادان و کارکنان در امر حفظ قرآن و قدردانی از این عزیزان با هدایای نفیس از جمله طرح‌های ماندگار نرم‌افزاری در این واحد دانشگاهی است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.