قطع مکرر برق در گرمای تابستان مردم دزفول را کلافه کرده است

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: قطع مکرر برق مناطق مختلف شهر دزفول در هوای گرم و شرجی تابستان زندگی شهروندان را مختل کرده است.

به گزارش ایرنا مناطق مختلف شهر دزفول در گرما و شرجی مرداد ماه بارها شاهد قطع برق برای ساعاتی بوده است.
در آخرین مورد که صبح دوشنبه رخ داد در گرمای بالای ۴۶ درجه و شرجی ۵۰ درصد برق بخش اداری شهر دزفول برای مدتی کمتر از یک ساعت قطع شده و به دلیل شدت گرما خدمات رسانی به ارباب رجوع در ادارات مختل شد.
یک مقام مسوول در واحد انتقال نیرو در شمال خوزستان روز دوشنبه در خصوص قطع مکرر برق در گرمای طاقت فرسای تابستان به ایرنا گفت:میزان تولید برق در شمال خوزستان متناسب با میزان مصرف نبوده و این امر موجب شده تا این منطقه با قطعی برق مواجه شود.
وی که نخواست نامش در خبر ذکر نشود افزود:متناسب با توسعه شهری در شمال خوزستان و ساخت و سازهای صورت گرفته در این منطقه ظرفیت تولید انرژی برق افزایش نیافته است که این امر در فصل تابستان به دلیل افزایش بار مصرف مشکل ساز شده است.
این مقام مسوول با اشاره به اینکه میزان برق مصرفی شهرستان دزفول برابر با برق مصرفی کل استان سمنان است افزود:بعد از استان تهران ،استان خوزستان به دلیل شرایط آب و هوایی دومین میزان مصرف برق را در کشور دارد.
وی گفت:به دلیل بالا رفتن ظرفیت مصرف بیش از میزان تولید مجبور به خاموشی برق در نقاطی از شهر هستیم که این امر موجب نارضایتی شهروندان شده است.
این مقام مسوول افزود:برای حل این مشکل باید ظرفیت تولید برق در شمال خوزستان افزایش یابد.
وی همچنین بیان داشت:شبکه برق شامل بخش های تولید،انتقال و توزیع است که بخش تولید از طریق نیروگاه های آبی کرخه،دز و کارون نیروگاه های بخار اهواز و زرگان تامین می شود.
وی گفت:در بخش انتقال نیز برق تولید شده به مجموعه های ضعیف تر تبدیل و در سطح شهر منتقل می شود که در حوزه انتقال برق نیز بیش از ۹۹ درصد برق منتقل شده و در این حوزه مشکلی وجود ندارد.
شهرستان دزفول با حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت ۱۲۴ هزار مشترک برق دارد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.