بحران آب در چغامیش دزفول

کمبود آب آشامیدنی بیش از سه هزار نفر از اهالی روستاهای کهنک و سبزآب بخش چغامیش دزفول را با مشکل جدی مواجه کرده است.

عضو شورای اسلامی روستای کهنک از توابع بخش چغامیش دزفول روز شنبه گفت: از سه هفته پیش تاکنون وضعیت آب آشامیدنی روستای کهنک بحرانی شده و نامه نگاری و پیگیری صورت گرفته در این رابطه تاکنون بی نتیجه بوده است.

علی صفایی افزود:روستای دوهزار نفری کهنگ در ۲۰ کیلومتری شهر دزفول واقع شده و از چهار سال گذشته با مشکل کمبود آب آشامیدنی مواجه است.

وی با اشاره به اینکه آب آشامیدنی دو روستای کهنک و سبزاب از طریق یک حلقه چاه مشترک تامین می شود گفت:به دلیل کاهش سطح آب چاه مذکور آب آشامیدنی به اندازه کافی برای ساکنان این روستاها تامین نشده به طوریکه در شش ماه اخیر ساکنان این روستاها با بحران کمبود آب مواجه شده ضمن اینکه در هفته گذشته آب این روستاها در مدت سه شبانه روز قطع شده و اکنون نیز تنها روزی دو ساعت آب شبکه توزیع این روستاها وصل می شود.

صفایی اظهار کرد:با وجود گرمای شدید تابستان قطعی آب این روستاها به هیچ وجه قابل پذیرش نیست و مردم تشنه این روستاها به دلیل کمبود آب قادر به انجام کارهای روزانه خود نیستند.

این عضور شورای اسلامی روستای کهنک گفت:تاکنون پیگیری های زیادی از طریق سازمان آب روستایی ،فرمانداری،نماینده دزفول و حتی دادستانی دزفول برای حل مشکل آب روستاهای کهنک و سبزآب انجام شده است.

وی گفت:اداره آب و فاضلاب روستایی دزفول برای تامین آب این روستاها اخیرا مجوز حفر یک حلقه چاه جدید را اخذ کرده است اما با گذشت یک ماه هنوز خبری از حفر چاه نیست و مردم همچنان چشم انتظار تامین آب این روستاها می باشند.

صفایی وضعیت نامناسب آسفالت معابر روستای کهنک را از دیگر مشکلات این روستا دانست و گفت:تنها چهار خیابان این روستا آسفالت می باشد و مابقی خیابانها شنی و خاکی است که ترد اهالی را با مشکل مواجه کرده است.

وی با اشاره به اینکه شغل ۹۰ درصد اهالی روستای کهنک کشاورزی است گفت:با وجود خانه بهداشت و سه بهورز خوشبختانه کمبود مسایل بهداشتی در این روستا وجود ندارد.

مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان دزفول نیز علت کمبود آب در روستاهای سبزآب و کهنک را خشکسالی و انشعاب های غیرمجاز عنوان کرد و گفت:علت قطع آب این روستاها در هفته گذشته خرابکاری و دستکاری شیرآلات مسیر انتقال آب این روستاها بوده است.

محمد گلچین زاده افزود:این اقدام منجر به قطعی دو روزه آب این دو روستا در هفته گذشته شد که با تلاش کارکنان آب و فاضلاب روستایی دزفول رفع شده است.

وی با اشاره به اینکه ۸۰ انشعاب آب غیرمجاز در روستای کهنک وجود دارد از اهالی این روستاها خواست با صرفه جویی در مصرف آب اداره اب و فاضلاب روستایی را برای حل این مشکل یاری کنند.

گلچین زاده اظهار کرد:مجوز حفر چاه عمیق برای حل مشکل کمبود آب روستای سبزاب و کهنک اخذ شده و تلاش می شود در روزهای آینده یک حلقه چاه عمیق با اعتباری افزون بر یک میلیارد ریال حفر و مشکل کم آبی این روستاها را رفع شود.

وی افزود:به دلیل نامناسب بودن وضعیت آب چاه کنونی برای تامین آب مورد نیاز مردم ناچار به قطع چند ساعته آب در طول شبانه روز در این روستاها هستیم ولی موضوع قطعی چند روزه آب این روستاها صحت ندارد.

بخش چغامیش دزفول با ۳۵ هزار نفر جمعیت دارای ۲۷ روستا است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.