«طایفه آلبوحمدان» در شوش و دزفول سازش کردند

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: «طایفه آلبوحمدان» در شوش و دزفول پس از گذشت یک سال از درگیری که اواخر سال گذشته بر سر چرای دام و مراتع در منطقه شوش اتفاق افتاده و یکی از جوانان طایفه آلبوحمدان شوشی به قتل رسید، با هم سازش کردند.

نماینده عشایری قوم عرب خوزستان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دزفول اظهار کرد: در درگیری که اواخر سال گذشته بر سر چرای دام و مراتع در منطقه شوش اتفاق افتاد، یکی از جوانان طایفه آلبوحمدان شوشی به قتل رسید.

علی‌ آل‌نبهان بنی‌ضبه اضافه کرد: پس از این قتل خانواده مقتول نیز به انتقام یکی از جوانان طایفه قاتل را که او نیز از طایفه آبوحمدان بود به قتل رساندند.

وی با اشاره به اینکه طایفه آلبوحمدان پس از این دو قتل با هم خصومت داشته‌اند افزود: با وساطت‌های انجام شده و همکاری‌های سران طایفه از جمله سیدحسین موسوی، حسن عبدالخانی، عبدالامیر ربانی‌فر و هانی سرخه، دو جلسه با همکاری روسای دادگستری، دادستان‌ها، فرماندهان نیروی انتظامی، شوراهای حل اختلاف شوش و دزفول در دو شهر دزفول و شوش برگزار و دو طایفه سازش کردند.

آل‌نبهان بنی‌ضبه در ادامه گفت: همانطور که جنگ و جدال و کشتار در قوم‌ها و کشورهای مختلف باعث نابودی انسان‌ها در سال‌ها و قرن‌های مختلف شده، صلح و آرامش نیز باعث ایجاد آرامش بین انسان‌ها می‌شود.

وی اضافه کرد: وجدان آدمی خود متمایل به سوی صلح و آرامش است، هر گذشتی هر قدر کوچک باشد، نشاطی مضاعف را در وجود انسان به‌وجود می‌آورد و همیشه گذشت و بخشش، لذت و نفعی به مراتب بالاتر از کینه و دشمنی دارد.

آل‌نبهان بنی‌ضبه ادامه داد: خداوند در همه آیات، انسان را به عفو و گذشت سفارش فرموده و آن را مایه خیر و نیکی برای انسان دانسته است.

نماینده عشایری قوم عرب خوزستان خاطرنشان کرد: برای شما بزرگان و معتمدین، لازم و واجب است جوانان بی‌تجربه را از آینده این حوادث آگاه کنید، تا خدای ناکرده خون بی‌گناه ریخته نشود و انگ ناامنی به محل شما زده نشود.

به گزارش خبرگزاری فارس، در این اتفاق خوشایند جوهر قلی مدیر اداری شورای حل اختلاف دزفول و الزعیم شیخ علی‌بن ناصر آل نبهان بنی‌ضبه معتمد جامعه عشایری در برقراری این صلح و سازش نقش ویژه و محوری داشتند.

این طایفه رضایت قطعی برای سازش دادند و هیچگونه خصومتی بین آنها وجود ندارد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.