سرانه فضای سبز دزفول به ۱۹ مترمربع افزایش می یابد

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: شهردار دزفول از افـزایش سرانه فضای سبز شهروندان در این شهر خبر داد و گفت: فضای سبز دزفول به ۱۹ متر رسیده که ۴ متر بیشتر از استاندارد کشور است.

محمدرضا کرمی‌نژاد اظهار کرد: در راستای تحقق کاشت یکصد هزار اصله نهال در سال جاری با کاشت ۶ هزار و ۱۶ نهال، تعداد نهال‌های کاشته از مرز ۷۶ هزار اصله نهال گذشت.

وی افزود: با توجه به بودجه مصوب سال ۹۳ قرار بود در این سال ۵۰ هزار درخت کاشته شود که میانگین کاشت روزانه ۱۶۶ اصله نهال تعیین شده بود که با همت سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری دزفول تاکنون ۷۶ هزار و ۱۶ اصله نهال کاشته شده که بیش از میانگین تعیین شده در بودجه سال جاری بوده است.

شهردار دزفول اضافه کرد: با توجه به روند مناسب کاشت درخت پیش بینی می‌شود تا انتهای سال جاری یکصد هزار اصله نهال از گونه‌های مختلف کاشته شود که از اهم آنها می‌توان به کنی کارپوس، آکالیپتوس، شمشاد اهوازی، برهان، کنار، شمشاد نعنایی و بیش از ۲۴ گونه دیگر اشاره کرد.

کرمی‌نژاد خاطرنشان کرد: شهرداری دزفول توانسته با تلاش همکاران، سرانه فضای سبز دزفول را به ۱۹ متر برساند که از استاندارد موجود در کشور، چهار متر بیشتر بوده و در استان خوزستان بالاترین سرانه فضای سبز محسوب می‌شود‎.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.