گرد و غبار دزفولی ها را فراری داد!

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: بروز پدیده ریز گردها و تشدید آلودگی هوا در روز جمعه ، مردم دزفول را از پارک ها و ساحل رودخانه دز فراری داد.

این پدیده که روز پنجشنبه نیز منطقه شمال استان خوزستان را فرا گرفت و میزان آلودگی را تا بیش از ۳۰ برابر حد مجاز رساند ، در عصر روز جمعه نیز مجددا به وقوع پیوست.

بسیاری از شهروندان که عصر جمعه برای تفریح به بوستان ها ، ساحل رودخانه دز و نیز پارک های جنگی اطراف شهر دزفول سفر کرده بودند به دنبال وقوع پدیده ریز گردها و وزش باد و گرد و خاک ، ناچار راهی خانه های خود شدند.

آلودگی هوا در دزفول موجب کاهش شعاع دید به کمتر از ۸۰۰ متر شده است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست دزفول ، میزان ذرات معلق در هوای دزفول را در لحظه مخابره خبر سه هزار و ۴۰۰ میکرو گرم بر متر مکعب عنوان کرد و گفت: این میزان ۲۲ برابر استاندارد محیط زیست می باشد.

فرهاد قلی نژاد  افزود: به دلیل شدت آلودگی ، تردد در هوای آزاد برای بیماران ، کودکان و افراد مسن توصیه نمی شود.

حبیب اله آصفی فرماندار ویژه دزفول نیز گفت: از آنجا که طبق اعلام سازمان هواشناسی ، پدیده ریزگردها تا ساعاتی دیگر برطرف می شود ، لذا ادارات بانک ها و مدارس در روز شنبه ۱۱ بهمن ماه دایر می باشد.

پدیده ریز گردها از ابتدای امسال تاکنون ۱۰ بار با شدت بالا در منطقه شمال استان خوزستان گزارش شده است.

این پدیده بر روی محصولات کشاورزی و باغ های مرکبات نیز تاثیر منفی دارد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  • همه جای خوزستان از بندر تا اندیمشک همش خاکه همه فرار کردن موندن تو خونه هاشون فقط دزفول نیست که اینجور تیتر زدن معنی دیگه ای داره