برای احداث پالایشگاه دزفول سرمایه گذارپیدا نکرده ایم/ کارخانه سیمان و پتروشیمی احداث می شوند

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: نشست خبری “حبیب الله آصفی” معاون استاندار و فرماندار ویژه دزفول با اصحاب رسانه در حضور هر دو معاونش برگزار ، که اهم سخنان وی ، در پی می آید :

** دزفول ظرفیتهای بسیاری را برای کار کردن دارد و در طول ۹ ماه گذشته بنا را به کم حرف زدن و کار کردن گذاشته ام .

** در زمینه کشاورزی ، صنعت و گردشگری دزفول کارهای خوبی ظرف ۹ ماه گذشته انجام شده . در حوزه صنعت بدلیل بحران های تحمیلی لطمه های سنگینی به دزفول وارد شد و تلاش می شود در این راه قدم هایی برداریم .

** در حوزه گردشگری تعداد زیادی پارک آبی در خوزستان احداث خواهد شد که به لحاظ ظرفیت بالای دزفول ، در این منطقه نیز احداث می شود .

** وی سپس به دستور استاندار خوزستان در خصوص خرید کلیه ی وسایل و مایحتاج ادارات و اُرگان ها از داخل استان اشاره و افزود : با این اقلام ، ضمن فعال شدن بخش های تولیدی و اشتغال ، منافع آن نیز در داخل استان هزینه خواهد شد که می تواند چرخه ی اقتصاد را فعال نماید .

** بخشی از محصولات کشاورزی خوزستان با بِرَند دزفول که یکی از قطب های کشاورزی است ، به کشورهای دنیا صادر می شود .

** آصفی در رابطه با حوزه صنعت گفت : برای احداث پالایشگاه ، سرمایه گذار پیدا نکرده ایم ؛ ولی برای احداث کارخانه سیمان ، یک گروه سرمایه گذار کره ای ، آماده سرماه گذاری می باشند ؛ و در بخش پتروشیمی ، بانک کارآفرین در حال سرمایه گذاری است ؛ که اوره و آمونیک تولید می نماید و در سال این کارخانه یک میلیون و دویست هزار تُن کود اوره تولید خواهد نمود . برای احداث کارخانه پتروشیمی ، ۶۰۰ میلیون دلار هزینه می شود ، و اشتغال زایی بسیار خوبی دارد که در این راستا ، ۳۰۰ هکتار زمین در پادگان قائمیه واگذار شده است .

** در حوزه اقتصادی ، کل پادگان شهید باکری به منطقه ویژه اقتصادی تبدیل خواهد شد و موافقت های اولیه نیز گرفته شده است .

** آصفی در ادامه با اعلام ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی کارخانه فولاد دزفول گفت : در مدت ۹ ماه گذشته ، علاوه بر واگذاری ۳۰ هکتار دیگر به زمین قبلی کارخانه فولاد ، و واگذاری زمین جهت ایستگاه ۴۰۰ کیلوواتی برق کارخانه ، مشکلات آب و گاز آن را نیز حل کرده ایم ؛ و در کنار این کارخانه ، یک کارخانه ی ۴۰۰ هزار تُنی لوله بدون دَرز با سرمایه گذاری ۱۲۰۰ میلیارد تومان توسط بانک کارآفرین احداث خواهد شد ؛ و تا پایان سال ، عملیات احداث آن آغاز می شود ؛ و حدود ۹۰ درصد لوله را که تا کنون از خارج وارد می شد ، در داخل کشور تامین خواهد کرد ، و ما را به مرز خودکفایی خواهد رساند ؛ و با پیگیری های انجام شده ، آزاد راه و راه آهن هم از کنار این دو کارخانه عبور خواهند کرد ؛ و پس از عبور از شهرستان های دزفول ، گتوند ، شوشتر ، ویس ، رامین و ملاثانی ، به اهواز وصل خواهند شد ؛ و وزارتخانه نیز با دید مثبت با این مسیر موافقت بیشتری داشته است و سرمایه گذار برای این آزاد راه هم داریم ، که به محض مصوب شدن ، اقدام خواهد شد .

** ۹  نفر از سرمایه گذاران تقاضای احداث رستوران سنتی در حوالی باغات دزفول نموده اند ، که برای هر کدام چند صد میلیون تومان سرمایه گذاری خواهد شد .

** با هماهنگی دکتر مخبر دزفولی ، مقرر گردید تا برای رفع محرومیت ، ۲۰ باب مدرسه و مسجد ، در بخش های سردشت و شهیون احداث شوند . همچنین در شهیون ، ۵۰۰ هکتار زمین برای طرح های گردشگری گرفته ایم .

** در اتمام سخنان فرماندار هم ، وی به سوالات خبرنگاران پاسخ گفت . گفتنی است که عمده سوالات پیرامون : فروش منازل سازمانی دزفول زیر قیمت به برخی افراد ، جایگاه موسیقی در دزفول ، پارک های میلاد و لاله و مقوله امنیت در شهرستان بود .

* ماشاالله طاهری – روناش

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.