جشنواره سنگ‌نوردی در بهبهان برگزار می شود

عصر جنوب: مسئول کمیته سوله‌های ورزشی هیئت کوهنوردی خوزستان گفت: جشنواره سنگ‌نوردی به میزبانی بهبهان و به منظور ارتقا و معرفی ورزش سنگ‌نوردی و کوهنوردی در ایران برگزار می‌شود.
علی مهربانی اظهار کرد: جشنواره سنگ‌نوردی به میزبانی بهبهان برگزار می‌شود که در این جشنواره محل اسکان کوهنوردان کمپ خائیز است.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را معرفی برخی از رشته‌های کوهنوردی همچون سنگ طبیعت، دیوارنوردی و کوهنوردی اعلام کرد و افزود: با توجه به اینکه این رشته‌های کوهنوردی از فعالیت و استقبال کمی از طرف جامعه کوهنوردان برخوردار است، با برپایی این جشنواره شاخه‌های مذکور به کوهنوردان شناسانده و آموزش داده می‌شود.

مهربانی ابراز امیدواری کرد: در کار فنی، صخره‌نوردی و طبیعت ورزش کوهنوردی از فعالیت و پیشرفت بیشتری در کشور بهره‌مند شود؛ همچنین کمپ خائیز که محل اسکان این جشنواره است.

وی ادامه داد: منطقه کوهستانی مناسبی برای فعالیت کوهنوردان است که به جامعه کوهنوردی ایران شناسانده می‌شود.

مسئول کمیته سوله‌های ورزشی هیئت کوهنوردی خوزستان با بیان اینکه این جشنواره ۲۸ تا ۳۰ آبان سال جاری در بهبهان برگزار می‌شود، تصریح کرد: با برگزاری این جشنواره صعود، ابزارگذاری ایمن، مسیرهای اسپرت طبیعت و بازگشایی مسیرهای طبیعی به علاقمندان آموزش داده می‌شود.

وی یادآور شد: امین‌حسین عادل مسئول و متولی برگزاری این جشنواره است و عباس محمدپور، امین عباسی، امین‌حسین عادل، حمیدرضا فرح‌بخش مربیان برجسته کوهنوردی و سنگ‌نوردی کشور و مدرسان این جشنواره هستند.

این مسئول اضافه کرد: همچنین علیرضا امیریان و سعید صفری قهرمانان سنگ‌نوردی کشور در این جشنواره حضور دارند.

مهربانی ادامه داد: با وجود اینکه دعوت در این جشنواره به صورت رسمی نبوده اما تاکنون از استقبال خوبی برخوردار است.

این مسئول در پایان با بیان اینکه متقاضیانی از استان‌های فارس، لرستان، اراک، مازندران و همدان برای شرکت در این جشنواره اعلام آمادگی کرده‌اند افزود: شرکت در این جشنواره برای عموم مردم علاقمند به رشته کوهنوردی و جامعه کوهنوردی آزاد است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.