مانور بزرگ تخلیه و اسکان اضطراری در بهبهان اجرا شد

عصر جنوب: همزمان با دومین روز از هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی، مانور تخلیه و اسکان اضطراری در دانشگاه صنعتی خاتم‌الانبیای بهبهان برگزار شد.
صبح امروز همزمان با دومین روز از هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی، مانور تخلیه و اسکان اضطراری با حضور عوامل امدادی هلال احمر، آتش‌نشانی، اورژانس، نیروی انتظامی و دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران شهرستان در دانشگاه صنعتی خاتم‌الانبیای بهبهان برگزار شد.

این مانور با حضور کارگروه‌های مرتبط در مدیریت بحران شهرستان بهبهان و نیز گروه‌ها و اکیپ‌های امداد و نجات همزمان با روز ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی برگزار شد در این مانور که به منظور آموزش نحوه‌ مقابله با حوادث و همچنین ایجاد آمادگی در برابر بروز حوادث و بلایای طبیعی برگزار شد، تیم‌های ارزیابی، امداد، تخلیه، درمان و اسکان عملیات مرتبط با وظایف خود را پس از اعلام زلزله فرضی به سرعت به اجرا درآورند.

رئیس دانشگاه خاتم‌الانبیای بهبهان، هدف از برگزاری این مانور در دانشگاه را واکنش سریع  دانشجویان و نیروها در مواقع اضطراری و  آمادگی و انسجام هر چه بیشتر دستگاه‌های امدادی و اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران عنوان کرد.

مرتضی توکلی افزود: دستگاه‌های اجرایی که به نوعی متولی امداد و نجات هستند باید در مدت اجرای مانور به نقاط قوت و ضعف خود در ارائه خدمت به مصدومان و حادثه دیدگان ناشی از حوادث و بلایای طبیعی آشنا شوند.رویکرد اصلی مانور تخلیه و اسکان اضطراری افزایش توان کمی و کیفی امدادگران در مقابله با حوادث پیش‌بینی نشده است که این مانور با تجهیزات پیشرفته با موفقیت انجام شده است.

در این مانور جمعی از مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان، و اساتید، پرسنل و همچنین دانشجویان دانشگاه حضور داشتند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.