نماینده بهبهان: در مقابل انتقال آب به بوشهر مخالفت و ایستادگی می‌کنیم/ وضعیت اسف‌بار بهداشت و درمان شایسته مردم این منطقه نیست

عصر جنوب – asrejonoob.ir: عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: در مقابل انتقال آب به استان بوشهر مخالفت و ایستادگی خواهیم کرد و اجازه نخواهیم داد منابع آبی استان خوزستان و منطقه زیدون که نیاز ضروری منطقه است به جای دیگر منتقل شود.

حبیب‌الله کشت‌زر عصر امروز در حاشیه مراسم افتتاحیه ساختمان اداره گاز سردشت زیدون ضمن تبریک هفته دولت و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهیدان باهنر و رجایی اظهار کرد: با توجه به دیدارها و بازدیدهای به‌عمل آمده با وزارت نیرو مخالفت خود را با انتقال آب رودخانه زهره توسط سد چم‌شیر اعلام و اعتراض خود را نسبت به این کار به وزارت نیرو اعلام کردیم.

وی ادامه داد: در مقابل انتقال آب به استان بوشهر مخالفت و ایستادگی خواهیم کرد و اجازه نخواهیم داد منابع آبی استان خوزستان و منطقه زیدون که نیاز ضروری منطقه است به جای دیگر منتقل شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: با پیگیری‌های به‌عمل آمده فقط اجازه انتقال ۲ مترمربع را به وزارت نیرو پیشنهاد کرده‌ایم که فقط برای مصارف کشاورزی صرف شود.

وی ضمن اشاره به قرار گرفتن شهر سردشت زیدون و جاده‌های مواصلاتی آن به سه استان همجوار اضافه کرد: یکی از پرخطرترین جاده‌های استان جاده مواصلاتی بهبهان به بوشهر است که محور اصلی ارتباط و اقتصاد این دو استان است.

کشت‌زر خاطرنشان کرد: طرح مطالعاتی این جاده امسال شروع خواهد شد و امید است با اجرای طرح دوبانده نکردن محور بهبهان به استان بوشهر خطرات جاده‌ای کمتری داشته باشیم.

وی گفت: متاسفانه هر روز شاهد تصادفات و مرگ و میرهای زیادی در این جاده به‌ویژه در محور زیدون به دیلم هستیم که جان هموطنانمان را به خطر انداخته است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس ضمن اشاره به کمبود آب کشاورزی در شهرستان بهبهان و به‌ویژه در منطقه زیدون افزود: با پیگیری‌های به‌عمل آمده قرار شده است از طرف وزارت نیرو اقدامات و کارهای آزمایشی جهت برداشت آب صورت گیرد.

کشت‌زر ضمن اشاره به حاصل‌خیز بودن بیش از ۲۲ هکتار از اراضی کشاورزی منطقه زیدون گفت: با اجرای طرح مقام معظم رهبری و آبیاری تحت فشار این زمین‌ها به محل اشتغال جوانان بیکار واگذار خواهد شد.

وی اضافه کرد: یکی از مسائل مهم که در شهر سردشت زیدون به صورت جد پیگیر آن هستیم راه‌اندازی شهرک صنعتی زیدون است که بستری مناسب برای سرمایه‌گذاری و اشتغال است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس ضمن اشاره به وضعیت اسف‌بار بهداشت و درمان در شهرستان بهبهان عنوان کرد: این وضعیت بد و اسف‌بار شایسته مرم خوب شهرستان بهبهان و بخش‌های اطراف آن نیست.

کشت‌زر ضمن انتقاد از وضعیت موجود بهداشت و درمان یادآور شد: برای ما قابل قبول نیست که بیش از ۴۰۰ هزار نفر جمعیت از شهرستان بهبهان و شهرستان‌های همجوار با این وضعیت بهداشت و درمان که در شان آنها نیست مواجه باشیم.

وی ضمن اشاره به اتحاد و همدلی و هماهنگی خوب بین مسئولان استان خاطرنشان کرد: روابط خوب استاندار خوزستان با نمایندگان و هماهنگی‌های صورت گرفته درباره پیشرفت شهرستان بهبهان روزنه‌های امید را برای آینده باز کرده است.

وی خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های به‌عمل آمده تمامی مشکلات معلمان حق‌التدریس و نهضت سواد‌آموزی جهت جذب و استخدام در اداره آموزش و پرورش به‌زودی حل خواهد شد.

عضو کمیسیون انرژی در پایان افزود: با همدلی و اتحاد مسئولان استان به ویژه هماهنگی با استاندار خوزستان کمک‌های خوبی به شهرستان بهبهان خواهد شد./ فارس**

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.