انتقاد نماینده بهبهان از وام خودرو/ شرمنده مردم حوزه انتخابیه‌ام هستم

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: محمد باقر شریعتی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه ۳ آذرماه) در نطق میان‌دستور خود با تبریک هفته بسیج گفت: از مقام معظم رهبری برای رهنمودهای حکیمانه و همچنین از حمایت‌های روسای قوای مجریه و مقننه از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای و اقدامات‌شان درخصوص تایید برجام تشکر می‌کنم.

نماینده مردم بهبهان و آغاجاری در مجلس شورای اسلامی افزود: از دکتر لاریجانی که قرار است برای شروع به کار پالایشگاه بهبهان به این شهر تشریف بیاورند، تشکر می‌کنم.

وی افزود: قصه پرغصه بیکاری این روزها در بسیاری از خانواده‌ها وجود دارد و بیکاری برای جوانان به نوعی تبدیل به شغل شده است و بیشتر مراجعه‌کنندگان به نمایندگان مجلس تقاضای کار دارند.

شریعتی با بیان اینکه در زمینه اشتغال رکود مطلق وجود دارد، گفت: باید مشخص شود که چه کسی پاسخگوی وضعیت اشتغال لشگر میلیونی بیکاران است و همچنین باید تکلیف ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار اختصاص‌یافته در بودجه سال ۹۴ به اشتغال‌زایی روشن شود، زیرا در هر خانواده دو بیکار وجود دارد.

وی ادامه داد: پولی که در قالب تسهیلات خرید خودرو به خودروسازان ارائه شد باعث شد تا انبارهای آنها خالی شود، این در حالی است که می‌توانستیم با اختصاص این پول باعث اشتغال‌زایی برای بیکاران شویم.

شریعت‌نژاد با بیان اینکه من شرمنده مردم حوزه انتخابیه‌ام هستم، گفت: مردم حوزه انتخابیه‌ام، مردمی هستند که همواره با رعایت ارز‌ش‌های دینی همواره تلاش می‌کنند و من در اینجا به آنها می‌گویم تا پای جان از حقوق‌شان دفاع خواهم کرد.

نماینده مردم بهبهان در مجلس نهم افزود: توسعه استان خوزستان در راستای نیل به اهداف اقتصاد مقاومتی در گرو حمایت از بنگاه‌های دانش‌بنیان است، بنابراین پارک‌های علم و فناوری خوزستان باید به‌عنوان موتور متحرک، توجه و حمایت شوند.

وی با بیان اینکه خوزستان ظرفیت سرمایه‌گذاری بالایی دارد، تصریح کرد: از وزیر نفت درخصوص تکمیل پالایشگاه بهبهان تشکر می‌کنم و از مسئولان می‌خواهم در این پالایشگاه افراد بومی را در اولویت استخدام قرار دهند. همچنین از وزیر نیرو می‌خواهم به مسائل منطقه توجه کند و در استخدام‌ها، بومی‌گزینی را را در شرکتی مانند مپنا، مدنظر قرار دهد. همچنین به موضوع انتقال غیرکارشناسی آب از سد و اصلاح شبکه آب آشامیدنی آغاجاری رسیدگی شود.

شریعت‌نژاد ادامه داد: افزایش حقوق شاغلان ناچیز بوده و این در حالی است که به حقوق بازنشستگان و فرهنگیان اصلاً توجه خاصی نشده است و همچنین خسارت بیمه‌ای کشاورزان از سال گذشته پرداخت نشده و به تخصیص آب سد مارون در منطقه توجه نشده است، بنابراین باید به این مسائل رسیدگی شود.

وی با بیان اینکه باید به قیمت‌گذاری شیر و گوشت قرمز توجه شود، گفت: رانندگان در توسعه کشور نقش اساسی دارند، بنابراین باید مسائل آنها درک و شغل آنان در ردیف مشاغل سخت قرار گیرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: از وزیر ارتباطات می‌خواهم به وضعیت آنتن‌دهی و سرعت اینترنت در حوزه انتخابیه‌ام توجه شود و همچنین وزیر ورزش و جوانان با توجه به پتانسیل‌های منطقه بهبهان توجه بیشتری به این منطقه داشته باشد، زیرا حدود ۲۵ درصد از کشتی‌گیران فرنگی‌کار کشور از حوزه انتخابیه‌ام هستند و نکته دیگر این باید به مهد هندبال ایران توجه شود و پیروزی تیم هندبال ایران را مقابل عربستان تبریک می‌گویم.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی افزود: باید به تاسیس صندوق سرمایه‌گذاری در بخش صنعت توجه شود و مسائل این بخش رفع شود.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.