از شایعه تا واقعیت؛ ماجرای حادثه تیراندازی بهبهان در روز عاشورا چه بود؟ + جزئیات

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: روز شنبه بود که همزمان با برگزاری مراسم عاشورای حسینی در بهبهان، دو موتورسوار که اسلحه غیرمجاز با خود حمل می‌کردند به ‌سمت عزاداران تیراندازی کردند.

این حادثه در صحن امامزاده حیدر به ‌وقوع پیوست و طی آخرین اخبار دریافتی بیش از ۴ نفر مجروح شده‌اند.

ضاربان با اسلحه کلانشیکف به‌ سمت عزاداران اقدام به تیراندازی کرده بودند که توسط نیروهای امنیتی شهرستان بهبهان دستگیر شدند.

تکذیب خبر تیراندازی به عزاداران در بهبهان

پس از آن بود که سردار محمدرضا اسحاقی، فرمانده نیروی انتظامی خوزستان، تیراندازی به عزاداران حسینی در روز عاشورا در بهبهان را تکذیب کرد و گفت که هیچ اتفاقی در مراسم عزاداری این استان رخ نداده است.

سردار محمدرضا اسحاقی، شنبه شب، اظهار کرد: هیچ تیراندازی به هیات های عزاداری در استان خوزستان گزارش نشده و خبرهای منتشره در این باره را تکذیب می کنم.

وی تاکید کرد : این اخبار هیچ سندیتی ندارد و کذب است.

فرماندار بهبهان: حادثه تیراندازی به دلیل اختلافات قومی بود

پس از آن بود که فرماندار بهبهان گفت: حادثه تیراندازی شب گذشته (۲ آبان) به دلیل اختلافات قومی بوده و هر دو طرف درگیری دستگیر شده‌اند.

حسین ملک‌خدایی اظهار کرد: در تیراندازی شب گذشته که به دلیل اختلافات قبلی اتفاق افتاد، حدود ۵، ۶ نفر با ساچمه زخمی شدند که به صورت سرپایی درمان شده‌اند.

وی افزود: این حادثه در شهر بهبهان روبه‌روی امامزاده حیدر به وقوع پیوست و حمله به هیات عزاداری یا عزاداران حسینی نبوده است بلکه چند نفر به دلیل اختلافات قومی با یکدیگر درگیر شدند، که عوامل این تیراندازی به سرعت دستگیر شدند.

دادستان عمومی و انقلاب بهبهان: ۶نفر از عوامل حادثه بازداشت شدند

اما دقایقی پیش فاضل محمد پور، دادستان عمومی و انقلاب بهبهان با تشریح حادثه جزئیات تیراندازی به عزاداران حسینی در مسیر امام زاده حیدر این شهرستان بیان کرد: ساعت ۲:۱۰ بامداد عاشورا یکی از این افراد با اسلحه شکاری به سمت عزاداران شلیک می‌کند که در این حادثه ۷ نفر مصدوم و به بیمارستان منتقل شدند.

وی افزود: بلافاصله ماموران نیروی انتظامی و سپاه وارد عمل شدند و با توجه به اینکه چند روز قبل در جلسه شورای تامین به آنان تذکرات لازم داده شده بود و با توجه به بحث داعش و قضیه دزفول در آمادگی کامل به سر می‌بردند و درکمتر از ۱۵ دقیقه ۶ نفر از عوامل حادثه شناسایی و دستگیر شدند.

دادستان عمومی و انقلاب بهبهان همچنین گفت: تیراندازی متقابل از سمت نیروی انتظامی صورت گرفت یکی از عوامل حادثه تیر خورد و چند نفر دیگر متواری شدند، ۶ نفر از عوامل حادثه در بازداشت هستند، پرونده در دست بررسی است و تحقیقات تکمیلی ادامه دارد.

وی اضافه کرد: به رغم اینکه تیراندازی صورت گرفت و شائبه قبلی هم وجود داشت که ممکن است داعش بیاید اما این عوامل هیچ تاثیری در روند عزاداری نداشت و ادامه یافت.

محمد پور ادامه داد: این حادثه قبیله ای نبوده است و حادثه تروریستی نیست و با حادثه تیراندازی در دزفول ارتباطی نداشته است.

وی خاطرنشان کرد: سه نفر از مجروحان از بیمارستان مرخص شدند و مابقی نیز تحت درمان هستند. درتلاش هستیم تا تعدادی از افرادی که متواری هستند نیز دستگیر شوند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.