بازدید معاون توسعه علمی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور از مدارس روستایی باوی

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: معاون توسعه علمی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور از مدارس روستایی شهرستان باوی و دیگر مناطق محروم استان بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش باوی، محمدرضا واعظ مهدوی  ضمن بازدید از مدرسه فرسوده یاسر واقع در روستای ثدین و مدرسه استقلال در روستای تلبومه شهرستان باوی گفت: در درجه اول تلاش سازمان مدیریت و برنامه ریزی بر این است که اعتبارات موجودی که پرداخت شده  را ارزیابی و میزان کارایی،  نحوه استفاده و بهره وری از آن را مشخص کند .در صورتی که مشخص شود بهره وری کامل از مجموعه فعالیت ها به دست آمده است، افزایش اعتبارات در دستور کار قرار می گیرد.اما اگر احساس شود اعتبارات موجود درست استفاده نشده است، توجیهی برای افزایش اعتبار نخواهیم داشت.

واعظ مهدوی  با تاکید بر بررسی نحوه استفاده از اعتبارات تخصیص یافته و تاثیر آن بر فعالیت های آموزشی در این بازدیدها افزود: این بازدیدها با هدف بررسی و ارزیابی وضعیت آموزشی ، فرهنگی ، میراث فرهنگی و گردشگری ،نظام آموزش عالی و پژوهش در استان خوزستان صورت می گیرد.

وی با اشاره به اهمیت این بازدیدها و نقش آن در تصمیم گیری های آتی سازمان تشریح کرد: سازمان سعی دارد در طول این بازدید و سفرها  با مسائل و شرایط موجود در استان خوزستان آشنا شود.همچنین، وضعیت نظام آموزش ابتدایی ، متوسطه و فعالیت هایی که در این حوزه باید صورت می گرفت،  ارزیابی شود.زیرا  همانطور که می دانید در زمینه های آموزشی  و فرهنگی در کشور سرمایه گذاری های وسیعی انجام شده است.و سعی بر این بوده که پوشش تحصیلی به طور کامل فراهم شود.

وی ادامه داد: طی این بازدیدهای میدانی ، میزان جذب بازماندگان از تحصیل و کیفیت پوشش تحصیلی مورد بررسی قرار می گیرد.و در این راستا فعالیت هایی که مناسب باشد ، طبیعتا مورد تشویق و حمایت قرار می گیرد و احیانا اگر مشکلاتی هم باشد، نسبت به آن  تصمیم گیری می شود.

مدیرآموزش و پرورش شهرستان باوی در این بازدید ضمن ارایه گزارشی از شرایط وضعیت آموزشی در مناطق محروم گفت: یکی از عمده ترین اهداف آموزش و پرورش و برنامه توسعه شهرستان،  بازسازی مدارس فرسوده و خطرساز، کاهش مدارس کانکسی ، جذب تجهیزات لازم و پوشش تحصیلی دانش آموزان بازمانده از تحصیل است.و این هدف با توجه به کمبود فضاهای آموزشی و نیروی انسانی در شهرستان باوی به طور صد در صد محقق نمی شود.

مجید موحدیان با اشاره به وجود ۱۸۰ نفر بازمانده از تحصیل در شهرستان باوی افزود: به دلیل کمبود فضای آموزشی مناسب ، تنها ۴۰ نفر تحت پوشش آموزش و پرورش قرار گرفته اند.امید است این بازدیدها و اختصاص اعتبارات لازم برای ترمیم و ساخت فضاهای آموزشی در روستاها و مناطق محروم باوی شاهد کاهش آمار دانش آموزان بازمانده از تحصیل باشیم.

گفتنی است ، در حال حاضر ، ۲۱ هزار دانش آموز در شهرهای ملاثانی ، ویس، شیبان و دهستان عنافچه تحت پوشش آموزش و پرورش هستند و  یک هزار و ۳۰۰ معلم وظیفه آموزش آنها را برعهده دارند.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.