فرماندار: معلمان پژوهشگر سرمایه‌های باوی هستند

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: فرماندار شهرستان باوی گفت: یکی از مؤلفه‌های توسعه در هر منطقه، نیروی انسانی است و معلمان پژوهشگر، سرمایه‌های شهرستان باوی هستند.

حیدر کاظمی ظهر امروز پنج‌شنبه در همایش تجلیل از پژوهشگران و تلاشگران عرصه تعلیم و تربیت اظهار کرد: تأثیرگذاری مؤلفه نیروی انسانی آموزش‌دیده در کنار دیگر مؤلفه‌های توسعه از جمله فنّاوری و مدیریت بر کسی پوشیده نیست و این تأثیرگذاری از سطح شهرستان تا کشور بسیار مهم است.

وی افزود: پشتوانه این نیروهای آموزش‌دیده، پژوهش‌هایی است که از سوی نخبگان طراحی می‌شود و می‌توان با استفاده از نتایج این پژوهش‌ها، پتانسیل بالقوه شهرستان را به‌صورت بالفعل درآورد.

فرماندار باوی با تأکید بر اهمیت به‌کارگیری نیروهای پژوهشی و خلاق در باوی استفاده از قابلیت‌های موجود در شهرستان باوی افزود: فرمانداری از پژوهش‌های معلمان و دیگر ارگان‌ها استقبال و حمایت می‌کند چون علم این افراد برای تدبیر امور شهرستان بر مبنای اعتدال، عقلانیت و دیانت پشتوانه محکمی است که منطقه را به افق خود نزدیک می‌کند.

حیدری بیان کرد: برنامه‌هایی برای شهرستان در حال طراحی است و فرمانداری از پیشنهاد‌ها و نظرات شهروندان به‌ویژه معلمان و دانشگاهیان استقبال می‌کند.

وی همچنین با اشاره به نزدیک بودن زمان انتخابات و دقت در امانت‌داری و صیانت از آرای مردم شهرستان باوی گفت: انتخابات امسال به‌صورت الکترونیکی است و ما درصدد هستیم تا زمینه مشارکت حداکثری مردم را فراهم کنیم. هدفمان این است که انتخابات را بدون شائبه و بر اساس مقررات، قانون و منویات رهبری اجرا کنیم که در این روند از همه معلمان انتظار همکاری داریم.

مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان باوی نیز در ادامه این مراسم عنوان کرد: امروز حدود ۷۰ نفر از فرهنگیان پژوهشگر و تلاشگر در زمینه‌های آموزشی و پرورشی و اجرای پروژه مهر تجلیل می‌شوند.

مجید موحدیان ادامه داد: ملاک انتخاب این ۷۰ نفر را کسب رتبه‌های برتر کشوری، استانی و شهرستانی در طرح‌های مختلف آموزشی از جمله طرح درس پژوهی، جابر بن حیان و اقدام پژوهی است.

وی یادآور شد: آموزش‌وپرورش باوی، قدردان نیروهای فعال و با انگیزه است و برگزاری این همایش با هدف ایجاد انگیزه و ترغیب معلمان به تحقیق و ارتقای سطح آموزش برنامه‌ریزی‌شده است.

مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان باوی ارج نهادن به تلاش‌های فرهنگیان در شهرستان را ضروری دانست و تأکید کرد: هدف دیگر برگزاری همایش این است که معلمان بدانند آموزش‌وپرورش پیگیر فعالیت‌های علمی آنها بوده و از تلاششان استقبال می‌کند.

موحدیان عنوان کرد: توجه به معلمان ضروری است چون سرمایه‌های اجتماعی جامعه هستند. همچنین تشویق و قدردانی از آنها کمترین کار برای ترغیب آنها در راستای ادامه فعالیت‌های تأثیرگذار است.

** عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.