مدیر آموزش و پرورش باوی: مدیران و مربیان پرورشی مدارس جریان سلفی تکفیری را بشناسند

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: مدیر آموزش و پرورش شهرستان باوی گفت: مدیران ، معاونان و مربیان پرورشی مدارس باید جریان های سلفی و تکفیری را بشناسند تا برای پاسخگویی به شبه های مذهبی دانش آموزان توانمند شوند.
به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش باوی ، مجید موحدیان که در جمع مربیان پرورشی و مدیران مدارس در دبیرستان رضوان شیبان سخن می گفت ، افزود: لازمه توانمند شدن در برابر جریان های انحرافی ، تکفیری و سلفی شناخت دقیق مبانی اعتقادی و نقاط ضعف آنهاست. تنها با شناخت جریان های گروه های سلفی، وهابی ، تکفیری، داعشی است که می توان تاثیرات آنها را خنثی کرد.
موحدیان با اشاره به این نکته که استان خوزستان دروازه ورود تشیع به کشور است و از معدود استان هایی در کشور است که مذهب رسمی همه مردم آن تشیع است ، اظهار کرد: آموزش و پرورش نقش مهمی در جلوگیری از گسترش جریان های تکفیری و سلفی در استان دارد.
وی در ادامه گفت : به هر حال نمی توان منکر ورود برخی افکار انحرافی در استان شد و ضروری است که این توانمندی را در مدیران  مدارس، معاونان و مربیان پرورشی ایجاد کرد تا بتوانند شبه های دینی به وجود آمده برای دانش آموزان  و والدین آنها  را برطرف کنند.از یک طرف ، این وضعیت و شرایط نیاز به توجه خاص دارد.و از جهت دیگر ، جامعه باید نسبت به ترویج ملی گرایی مفرط و تخریب اسلام ناب محمدی از سوی برخی گروه ها حساس شود.به عبارت روشن تر، علاوه بر تهدیدی که از سوی افکار سلفی و تکفیری وجود دارد ، مطالب دوپهلویی که برای ایجاد شبه دینی در بین جوانان منتشر می شود را هم نباید نادیده گرفت.
گفتنی است دوره ضمن خدمت توانمندسازی مدیران ، معاونان و مربیان پرورشی برای شناخت جریان های سلفی و تکفیری با حضور بیش از ۱۲۰ نفر در شهرستان باوی برگزار شد.

** عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.