ساده ترین امکانات در “شهرک ندافیه” یک رویاست /سلامت شهروندان در مرز بحران + تصاویر

به گزارش باوی نیوزساکنان شهرک ندافیه همچنان بدون داشتن ساده ترین و ابتدایی ترین امکانات شهری روزگار می گذرانند.

کوی ابوذر ملاثانی(ندافیه) منطقه ای معروف به اردوگاه از توابع شهرستان باوی در مسیر اهواز- شوشتر قرار دارد.

شهرک ندافیه این روزها با معضلات بسیار جدی در حوزه شهری خود مواجه است و مردم این شهرک از نداشتن آنها به شدت در نگرانی هستند. اکنون حتی از داشتن فاضلاب ساده در رنج هستند و مشکل خروج فاضلاب برای اغلب مردم این شهرک به موضوعی لاینحل تبدیل شده است.

 

 

نبود گاز لوله کشی، قطعی آب و مهم تر از همه متصل نبودن فاضلاب این شهرک به شبکه سراسری مشکلاتی است که زندگی را برای مردم نجیب این منطقه سخت و سخت تر کرده است.

یکی از ساکنان شهرک ندافیه در گفت و گو با این پایگاه خبری، نبود شبکه جمع آوری فاضلاب در این منطقه را معضلی اساسی دانست و گفت: نبود شبکه جمع آوری فاضلاب موجب شده تا سلامت شهروندان به خطر بیافتد.

وی افزود: خروج حشرات موزی و خطرناک از چاه های فاضلاب و بوی بد ناشی از تخلیه نیز موجب آزار و اذیت مردم شده است.

 


یکی دیگر از شهروندان “شهرک ندافیه” در پاسخ به سوال خبرنگار باوی نیوز مبنی بر اینکه آیا تاکنون برای حل مشکل خود به شرکت آب و فاضلاب شهری مراجعه کرده اید، گفت: تاکنون چندین بار مراجعه شده است که با پیگیرهای اهالی مدتی قبل طرح فاضلاب شروع شد ولی الان بیش از ۵ ماه است که این طرح متوقف شده و در حال حاضر فاضلاب منازل به زمین های اطراف شهرک می ریزد.

وی ادامه داد: وضعیت در شهرک ندافیه به مرحله بحران رسیده است و این فاضلاب باعث بیماریهای روده ای و عفونی شده و همچنین منظره بدی را بوجود آورده است.

وی خواستار توجه جدی مسئولان امر به بحث شبکه فاضلاب در شهرک ندافیه شد.

شهروند دیگری با بیان اینکه علاوه بر مشکل فاضلاب، این شهرک از امکانات اولیه زندگی نیز محروم است؛ افزود: نداشتن شبکه گاز شهری مشکل دیگری است که مردم با آن روبرو هستند.

وی ادامه داد: طرح گاز رسانی در مرحله لوله گذاری متوقف شد و پیمانکار به دلیل برخی مشکلات شخصی پروژه را نیمه کاره رها کرده است.

مشکلات مردم منطقه که اتفاقا افراد متدین و مومن نیز هستند از شماره بیرون است اما به نظر می رسد باید به صورت اورژانسی برخی مشکلات زیستی مردم حل شود.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.