معلمان باوی به صورت مجازی ساماندهی می شوند

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: مدیر آموزش و پرورش شهرستان باوی اعلام کرد: معلمان باوی پیش از آغاز سال تحصیلی جدید از طریق یک سامانه مجازی در مدارس شهرهای شیبان ، ویس و ملاثانی ساماندهی می شوند.
به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش باوی، مجید موحدیان مهمترین هدف اجرای طرح ساماندهی مجازی معلمان را ایجاد رفاه برای معلمان ، سهولت در انتخاب و سادگی استفاده از سامانه مجازی و کاهش رفت و آمدهای معلمان به مناطق بیان کرد و افزود :در راستای عمل به اهداف کلان برنامه سالانه توسعه کمی و کیفی آموزش و پرورش و با هدف کاهش هزینه های جاری ، نظارت دقیق و بروز و افزایش نظارت بر منابع و نیروی انسانی و سرعت در انجام کارها،  طرح ساماندهی مجازی نیروی انسانی برای نخستین بار به طور آزمایشی در شهرستان باوی و استان خوزستان  اجرا می شود.
وی تشریح کرد : در شیوه سنتی باید اطلاعات مدارس به صورت دستی جمع آوری می شد و پس از استقرار نیروی انسانی در روزهای مشخص و مراجعه حضوری ، ساعات کار هر معلم با توجه به شرایط و امتیازاتش در محل خدمت جدید تعیین می شد. و از آن جایی که بیش از ۹۰ درصد معلمان باوی ساکن اهواز هستند ،این رفت و آمد سخت و هزینه بر می شد. اما در حال حاضر معلمان می توانند در منازل خود و از طریق اینترنت با ورود به سامانه جدید ، مدرسه و محل خدمت خود را تعیین کنند.
وی افزایش عدالت و توزیع مناسب نیروی انسانی در مدارس را یکی از مزایای اجرای این طرح برشمرد و گفت: جلوگیری از آسیب های مرتبط با تخلفات قانونی و تنظیم مقررات متمرکز و یکپارچه همسان برای همه معلمان از دیگر مزایای این سامانه مجازی است که مراحل اولیه تحقیقات اجرایی ساخت سامانه از شهریور۹۳ توسط کارشناسان این اداره آغاز شده بود.
موحدیان احتمال خطا در ثبت ساعات کاری و گزارش ناقص آمار کلاس های موجود  را از جمله محدویت های شیوه سنتی توزیع نیروی انسانی در مدارس دانست و توضیح داد: ناکارآمدی سامانه سناد در ثبت نام زمانبندی شده ،نداشتن نظارت دقیق بر گزارش مدیران، ، نیازمندی به پالایش سالانه همکاران ،  بروزرسانی کند اطلاعات و تاخیر در پرداخت های مالی باعث شد تا همکاران ما در اداره به فکر راه حلی برای این مسایل باشند که در واقع ایجاد ساماندهی مجازی تا حد زیادی این معایب را برطرف می کند.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان باوی درادامه بیان کرد: به هر حال ، با توجه به استقرار نظام نوین آموزشی ، تغییرات گسترده شیوه هدایت تحصیلی  تغییرات عمده در تراکم سالانه نیروی انسانی و برنامه ریزی جهت تشکیل رشته های جدید فنی کاردانش متناسب با نیاز منطقه ، بازنگری شیوه های سنتی به کارگیری منابع انسانی در حوزه آموزش و پرورش و  پالایش سالانه نیرو ها امری اجتناب ناپذیر است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.