رییس آموزش و پرورش باوی: ۲۲۰۰ نوآموز زیر پوشش طرح سنجش قرار می گیرند

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: رئیس آموزش و پرورش شهرستان باوی از ارزیابی و سنجش حدود ۲ هزار و ۲۰۰ نوآموز در  باوی به مدت چهار ماه تا اواخر شهریورماه ۹۴ خبر داد.
به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان باوی، مجید موحدیان با اشاره به استقرار پایگاه های ثابت و سیار در شهر شیبان  و ویس گفت : مکان پایگاه ها با توجه به ویژگی های جمعیتی هر شهر و نزدیکی به مراکز بهداشتی و درمانی  به گونه ای تعیین شده که والدین نوآموزان به سهولت به محل دسترسی داشته باشند.و روزانه از ساعت ۸ تا ۱۲ ظهر، تنها حدود ۲۴ نفر ارزیابی می شوند تا این سنجش به دقت انجام شود.
وی در مورد مراحل سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان گفت: یکی از مراحل این سنجش ارزیابی مقدماتی سلامت نوآموزان از لحاظ نسبت قد و سن، وضعیت دهان و دندان ، کنترل واکسن ها و وضعیت حرکتی آنان است.همچنین از لحاظ آمادگی تحصیلی مانند تمزکز ، خواندن ، تست گفتار و لکنت زبان مورد سنجش قرار می گیرند.
موحدیان تشریح کرد : امسال طرح سنجش به صورت اینترنتی و در قالب یک سامانه سراسری صورت می گیرد.نوآموز برای گرفتن نوبت سنجش باید به نزدیک ترین مدرسه مراجعه کند.نوبت دهی از طریق سامانه انجام  و مکان و زمان سنجش مشخص می شود.بعد از سنجش نوآموزان شهری ، یازده مجتمع های روستایی که حدود ۱۰۳ مدرسه هستند، شروع به نوبت دهی می کنند و پایگاه های سیار طبق تاریخ و روز مشخص شده نوآموزان را ارزیابی می کنند.
رئیس آموزش و پرورش شهرستان باوی ضمن تاکید بر اهمیت سنجش سلامتی نوآموزان در شناسایی و تاثیر آن در حل مشکلات آنها گفت: اجرای این طرح به ویژه در شهرستان باوی که دانش آموزان دوزبانه دارد، بیش از پیش ضروری است.با تشخیص و برطرف کردن مشکلات شنوایی ، بینایی و یا ارجاع برخی موارد به مراکز استثنایی می توان جلوی افت تحصیلی دانش آموزان را گرفت.
گفتنی است آمار نوآموزان بدو ورود به دبستان در شهرستان باوی که شامل شهرهای شیبان ، ویس و ملاثانی است ، نسبت به سال گذشته ۲۰۰ نفر کاهش یافته است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.