۲۳ هزار تن شلتوک از اراضی باغملک برداشت شد

عصر جنوب: مدیر اداره جهاد کشاورزی باغملک از برداشت حدود ۲۳ هزار تن محصول شلتوک از اراضی شالی در شهرستان باغملک خبر داد.

خدارحم امیری‌زاده اظهار کرد: سطح اراضی زیرکشت محصول شلتوک در شهرستان ۵۵۰۰ هکتار بوده که ۲ هزار هکتار به منطقه میداوود، ۲ هزار هکتار به صیدون و ۱۵۰۰ هکتار به بخش مرکزی اختصاص داشته است.

وی ادامه داد: محصول شلتوک باغملک از نظر کیفیت و قیمت حرف اول را می‌زند و همچنین در شهرستان برای کشت شلتوک از روش غیرمستقیم یا نشاکاری استفاده می‌شود. اراضی خوب، آب‌شیرین و سابقه بالا در کشت برنج از دیگر ویژگی‌های محصول شلتوک در شهرستان است.

امیری‌زاده افزود: در حال حاضر عملیات برداشت به اتمام رسیده و سطح عملکرد تولید شلتوک در هر هکتار نیز حدود ۴۲۰۰ کیلوگرم بوده است و محصول شلتوک هم از نظر تولید و هم از نظر سطح زیرکشت اراضی نسبت به سال زراعی گذشته ۱۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی عنوان کرد: مهمترین رقم تولیدی شهرستان رقم عنبربو است. در مجموع محصول شلتوک ما در شهرستان به ۲۸ مرکز شالی‌کوبی تحویل داده شده است.

مدیر اداره جهاد کشاورزی باغملک همچنین با اشاره به خسارت وارد شده به محصول شلتوک بر اثر بارش تگرگ در هفته‌گذشته، خاطرنشان‌کرد: خسارت اراضی دارای بیمه توسط کارشناسان بیمه ارزیابی و مورد بررسی قرار گرفت؛ اگرچه معتقدیم کشاورزان ملزم به بیمه محصول خود هستند اما امیدواریم که با توجه به مکاتبات و پیگیری‌های صورت گرفته مسوولان استانی و ستاد حوادث غیرمترقبه استان برای جبران خسارت اراضی فاقد بیمه تمهیداتی بیاندیشند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.