شهرستان باغملک پس از ۲۴ سال صاحب اداره حفاظت محیط زیست شد

عصر جنوب – asrejonoob.ir: روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان اعلام کرد: شهرستان باغملک پس از ۲۴ سال صاحب اداره حفاظت محیط زیست شد.

به گزارش ایرنا به نقل از این روابط عمومی ، استاندار خوزستان در آیین راه اندازی اداره حفاظت محیط زیست باغملک با ابراز خرسندی از راه اندازی این اداره ، محیط زیست را یک ثروت ملی و متعلق به همه دانست و گفت: امیدواریم با راه اندازی این اداره بتوان در حفاظت و حراست از جنگل های طبیعی منطقه و همچنین جاذبه های طبیعی آن تلاش بیشتر شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان نیز گفت: با توجه به داشتن توان زیستی بالا که شامل مناطق بکر و گونه های حیات وحش ضرورت وجود یک اداره مستقل در این شهرستان وجود داشته که با تلاش مسئولان شهرستانی و استان، اداره حفاظت محیط زیست باغملک راه اندازی شد.
احمدرضا لاهیجان زاده در حاشیه گشایش این اداره با اشاره به اینکه باغملک تا پیش از این زیر مجموعه اداره حفاظت محیط زیست ایذه بود، اظهار کرد: با راه اندازی این اداره نیز چهار نفر در چارت سازمانی درنظر گرفته شد و قابل توسعه است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: ساختمان این اداره توسط شهرداری ساخته و به صورت تفاهم نامه به اداره حفاظت محیط زیست باغملک داده شده و در تلاش هستیم که به صورت رسمی در اختیار این اداره قرار بگیرد.
لاهیجان زاده در ادامه از راه اندازی طبقه دوم این ساختمان به عنوان موزه تاریخ طبیعی باغملک خبرداد و افزود: برنامه هایی برای جذب اعتبارات استانی و ملی داریم و همچنین فضای مناسب برای برگزاری کارگاه ها و نشست های زیست محیطی در منطقه فراهم می شود.
ساختمان اداره باغملک در سه طبقه که قابلیت توسعه و ایجاد موزه تاریخ طبیعی و سالن برگزاری کارگاه های آموزشی را دارا است.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.